Я гадаю, багато хто зі мною погодиться, що деяким людям буває дуже важко довести деякі, здавалося б прості речі. Вони настільки люто переконані у своїй правоті, що навіть не звертають увагу на явні докази їх помилок.
На побутовому рівні це все можна пережити, просто зробивши для себе висновки про подібну людину й ніколи більше не вступати з нею у суперечку – бо марно. Але ж є небезпечні прояви подібної «дрімучості», такі як, наприклад, «Суспільство плоскої Землі» (організація, заснована в Англії і пізніше відроджена в США, що пропагує ідею плоскої Землі.Суспільство плоскої Землі відстоювало ідею, згідно з якою Земля має форму плоского диска. Воно вважається одним з різновидів деніалізма – ірраціонального заперечення загальноприйнятих фактів і наукових даних) або ж тих, хто заперечує глобальне потепління й зміну клімату (хоча останні можуть просто «підігріватися» грошима).
Нові дослідження показали, що подібна «впертість» пов’язана з тим, як людина оцінює зворотний зв’язок на тлі твердих доказів. Тобто позитивні й негативні реакції, що виникають у відповідь на думки людей, як правило, мають більшу вагу, ніж логічні або наукові дані. І цей зворотній зв’язок, який присутній в особистому спілкуванні або ж ву спілкуванні за допомогою соціальних мереж, може зміцнити впевненість людини в їх власних переконаннях, ніяк не пов’язаних з реальним станом речей.
«Якщо ви вважаєте, що знаєте багато про що-небудь, або не вважаєте, ви навряд чи будете досить цікаві, щоб вивчити тему далі, і дізнатися, як мало ви знаєте», – сказав автор дослідження Луїс Марті (Louis Marti), аспірант з психології у Каліфорнійському університеті в Берклі.
Дослідження було проведене на платформі краудсорсингу «Mechanical Turk» компанії Amason. Ця платформа дозволяє фізичним особам і підприємцям (відомими як Заявники (Requesters)) координувати використання людського розуму для виконання завдань, які комп’ютери на цей час не в змозі зробити. Дослідження проходили понад 500 дорослих респондентів.
Експеримент закликав учасників поглянути на різні комбінації фігур і визначити, який з створених об’єктів називається «Daxxy». Інформація про особливості об’єкта повідомлена не була, але в процеси випробовувані отримували відгуки про те, чи були правильні чи неправильні їх здогадки.
Дослідники пояснили, що впливає на впевненість людини в процесі навчання.
«Якщо ви використовуєте якусь божевільну теорію для того, щоб зробити правильний прогноз пару разів, ви можете застрягти в цьому переконанні і, можливо, далі будете не зацікавлені в зборі додаткової інформації», – заявила старший автор дослідження Селеста Кідд (Celeste Kidd), доцент кафедри психології UC Берклі.
Після кожної побудованої здогади учасникам було запропоновано висловити свою впевненість у визначенні фігури «Daxxy». І тут виявилося, що учасники під час відповіді спираються не на масив інформації, а на недавній відгук про їх здогаду.
«Що цікаво в цьому дослідженні, так це те, що респондент міг висловити перші 19 здогадок поспіль неправильно, а потім, якщо він отримував п’ять позитивних відгуків поспіль, починав відчувати себе досить упевненим», – сказав Луїс Марті (Louis Marti).
«Якщо ваша мета – досягнення істини, то стратегія використання відгуків, а не всіх даних, які ви накопичили, є не найкращою тактикою», – сказав Луїс Марті (Louis Marti).
Джерело: dailymail
Доброго дня,сервіс жахливий,в магазинах повний ігнор (клієнти прозорі). Отримала смс 28.12.21 р щодо отримання бонусів 200 грн що діють протягом 14 календарних днів,вирішила використати,звернувшись на контакт центр щодо зацікавленого товару та використання бонусів була неприємно здивована,термін бонусів закінчився бо бонуси були нараховані 23.12.21 а смс сповіщення прийшло 28.12.21. Просто жах,більше ніколи не скористаюсь цим магазином,хоча на постійній основі замовляла товари,сервіс -0,шкода
Сьогодні прийшов до магазину, де мені відмовили у продажу техніки по ціні, яка була вказана на ціннику. Це не за законом.