Один із головних макіяжних трендів останніх років — ідеальний тон обличчя та сяюча шкіра. Якщо за колір обличчя відповідають тональні засоби, то для того, щоб домогтися ефекту сяйва, не обійтися без хайлайтера. У цьому матеріалі поговоримо про те, для чого він потрібні, якими бувають, як вибрати колір та як ними користуватися. Час прочитання — 6 хвилин.
Зміст
Для чого потрібен хайлайтер
Хайлайтер (з англійської «highlight» — виділяти) — це декоративний косметичний засіб зі світловідбиваючими частинками, який використовується для виділення певних ділянок обличчя. Один з основних законів макіяжу говорить: усе, що треба зменшити або «сховати», затемнюємо, а все, що треба виділити й підкреслити, висвітлюємо. Хайлайтер же призначений для створення потрібного обсягу на обличчі та розставляння акцентів у макіяжі.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Формат випуску | Рідкий |
Маса | 5 г |
Завдяки тому, що хайлайтери бувають різними за текстурою та властивостями, з їх допомогою можна домагатися різних ефектів. Наприклад, деякі продукти мають делікатне світіння й дозволять створити ефект вологої шкіри, інші ж, із більш явним блиском, можуть бути доречні для яскравого вечірнього макіяжу. Іноді хайлайтер виступає в ролі основного засобу при світлотіньовий корекції. Ця техніка називається стробінг. При стробінге практично не використовуються інші коригуючі засоби (скульптори, бронзери), що допомагає створити ефект вологої і здорової шкіри. Нерідко цю техніку застосовують в такому популярному сьогодні «макіяжі без макіяжу».
Крім цього, хайлайтер, як і більшість представників декоративних засобів, може використовуватися не тільки для макіяжу обличчя. Так, наприклад, його можна використовувати як тіні для очей, а, якщо зовсім небагато пройтися хайлайтер по помаді, вона придбає сатинова сяйво, а ваш образ буде виглядати більш вечірнім.
Як і куди краще наносити хайлайтер
Для нанесення хайлайтера існують так звані «канонічні» зони обличчя – ті ділянки, які варто виділяти і на яких хайлайтер виглядає доречно. До них відносяться:
- зона над вилицями: підкреслює вилиці і створює «правильний» рельєф обличчя;
- галочка над верхньою губою: візуально збільшує губи;
- спинка носа: створює акцент на центральній частині обличчя, робить ніс більш витонченим;
- внутрішні куточки очей: освіжає погляд і робить його більш розкритим;
- центр рухомого століття: створює ефект «горящих» очей, робить погляд виразнішим.
Менш очевидні ділянки обличчя – центральна частина чола і підборіддя. Але з цією зоною потрібно бути максимально акуратними. По-перше, для цих ділянок не підходять шіммерние хайлайтери з яскравим світінням, по-друге, краще не виділяти цю зону власницям жирної шкіри, оскільки тут і без хайлайтера блиску буває достатньо. Найкраще легко опрацьовувати цю зону залишками кошти на кисті після нанесення і розтушовування за основними ділянок обличчя.
Якщо у вас відкрита зона декольте, тут теж можна трохи попрацювати хайлайтер. Так, наприклад, можна виділити ключиці. Такий нехитрий прийом «зв’яже» ваш макіяж з усім чином і зробить його більш гармонійним.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Формат випуску | Рідкий |
Маса | 4,2 мл |
До речі, популярний прийом із 90–00-х, коли перламутровими тінями або хайлайтером виділяється зона під бровою, вже давно перестав бути актуальним. Особливо це протипоказано власницям навислої століття. Подбровного зона і так виділяється на тлі очей, анатомічно, а хайлайтер на цій ділянці ще більше «виставить» брову вперед і «втопить» очі. Втім, і тим, у кого ідеальні повіки, це теж не кращий варіант для макіяжу з тих же причин. Тому цей неоднозначний прийом варто залишити в минулому.
Є в роботі з хайлайтер і ще пара нюансів. Наприклад, не варто створювати помітне світіння на ділянках з висипаннями, помітними зморшками і іншим рельєфом – хайлайтер НЕ сховає їх, а тільки підкреслить і приверне додаткову увагу. Також краще відмовитися від використання хайлайтера на спинці носа, якщо він досить великий або має викривлення. Варто враховувати, що ідеальне хайлайтер зробить ще більш ідеальним, а недосконале – ще більш недосконалим. Тому такі ділянки краще приховати матовими засобами.
Види хайлайтерів
Хайлайтери можна умовно розділити за форматом випуску (текстурі) і фінішу. За фінішем вони бувають:
- сатиновими — найуніверсальний тип, який має м’який (вологим) світінням без яскраво виражених блискіток і підходить для будь-якого типу макіяжу;
- шимерними — у такому хайлайтері більш помітні світловідбиваючі частинки (блискітки), засіб більше помітно на шкірі, тому найчастіше застосовується для вечірнього або урочистого макіяжу;
- дуохромними — такі хайлайтери частіше бувають сатиновими, але при нанесенні вони можуть переливатися кількома відтінками (наприклад, сріблястий хайлайтер може «йти» в рожевий, фіолетовий або навіть в бірюзу). Дуохроми теж відносяться до вечірніх або неформальним варіантів, оскільки контрастні відблиски не завжди можуть бути доречні для денного макіяжу.
Також розрізняються хайлайтери й за текстурою.
Сухі
Сухі хайлайтери зазвичай випускаються у вигляді пудр (пресованих або розсипчастих, але без аплікатора) і нерідко зустрічаються в палетка для обличчя. З ним досить легко працювати і більшість представниць прекрасної статі вибирають саме такий формат. Багато хто любить його за те, що його можна використовувати двома способами: сухим – для делікатного світіння, мокрим – для більш насиченого.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Формат випуску | Розсипчастий |
Маса | 6 г |
Наноситься він зазвичай віяловою або будь-пухнастим пензлем невеликого розміру, причому можна працювати з ним як з кремовим, так і по сухим структурам на обличчі. Тобто для роботи з сухим хайлайтер необов’язково фіксувати тональний засіб пудрою. Щоправда, на вологій текстурі суху речовину буде складніше розтушувати.
Рідкі
Такі засоби найчастіше можна зустріти у вигляді бульбашки з піпеткою або аплікатором, як на блиску для губ. Рідка текстура зазвичай має досить інтенсивним світінням, тому такий формат не для щоденного застосування. Зате для використання «на вихід» він підходить ідеально. Важливо розуміти, що рідке засіб не подружиться з сухими, тому наноситься воно тільки на кремові текстури.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Формат випуску | Рідкий |
Маса | 26 мл |
Найбільше рідкі хайлайтери підійдуть сухій і нормальній шкірі, оскільки жирна й комбінована шкіра сама собою схильна до блиску, і через пару годин рідкий хайлайтер може лише погіршити ситуацію. З рідкими текстурами найкраще працювати пальцями або невеликими кистями з синтетичного ворсу для опрацювання невеликих ділянок обличчя. Також невелика кількість (буквально краплю) рідкого хайлайтера можна додати в тональний крем, щоб створити сяючий тон.
Кремові
Кремовий хайлайтер має схожі властивості, що і рідкий, але має більш щільну текстуру. Працювати з ним зручніше, оскільки він не має такої «плинності». Може випускатися в тубі, в баночці або в форматі блиску для губ.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Формат випуску | Кремовий |
Маса | 35 г |
Стіки
Стік — це найщільний формат хайлайтерів і працювати з ним також зручно, як і з сухим. А ще його зручно брати з собою – нічого не розсиплеться / НЕ розіллється і не «прикрасить» сумку жирних блиском. Для нанесення і розтушовування найкраще використовувати пальці, оскільки від тепла рук засіб стає більш податливим і прекрасно втушевивается в інші текстури. До речі, працювати з хайлайтер в стик можна як по кремовим, так і по сухим структурам, набираючи продукт на палець і акуратно як би набиваючи на потрібні ділянки.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Формат випуску | Стік |
Маса | 6,5 г |
Як підібрати хайлайтер за кольором
Найважливіше у виборі хайлайтера — це знайти «свій» колір. Найкращий варіант для щоденного використання — підібрати такий хайлайтер, який дублюватиме ваш колір і підтон шкіри. Так він буде виглядати натурально й неконтрастно, а не ляже на обличчі сторонньою плямою.
Тим, у кого холодний підтон, краще вибирати такі самі холодні хайлайтери: рожеві, перлинні, платинові. Дівчатам із теплою шкірою варто розглядати персиковій і світло-золотисті, а щасливим власницям смаглявої шкіри можна вибирати золотисті та бронзові відтінки. Але існують і досить універсальні варіанти. Наприклад, хайлайтери у відтінку шампань підійдуть більшості українок зі світлою шкірою, оскільки вони мають нейтральний підтоном.
Варто бути обережним із сріблястими хайлайтерами, оскільки вони майже нікому не підходять. Сріблястий занадто контрастний колір для смаглявої шкіри та шкіри з теплим підтоном, а світлій шкірі з холодним підтоном срібло додасть ще більшої блідості й хворобливості. Усе-таки кращий відтінок хайлайтера — максимально наближений до вашого кольору шкіри.
Також за темою: