Автотовари Допомога новачку Статті

Як вибрати камеру для паркування

У цій статті ми розповімо про те, як вибрати камеру заднього виду для автомобіля. Пропонуємо ознайомитися з найважливішими характеристиками та факторами її підбору. Інформація та порівняння моделей будуть корисні всім, хто володіє легковим транспортом. Час прочитання статті — 6 хвилин.

Кому потрібні камери для паркування

Це незамінний аксесуар для легкових автомобілів, які не оснащені штатною паркувальною камерою. Представлені моделі підходять під будь-яку модель машини, крім фірмових, і встановлюються з підключенням до головного дисплея. Це може бути штатний медіа з екраном або ж встановлена 2DIN-магнітола. Головне, щоб до нього можна було підключити стандартний відеоштекер.

Зверніть увагу: більшість паркувальних камер не підходять для підключення до відеореєстратора, оскільки не мають функції запису відео (вони можуть тільки передавати потокове зображення).

Паркувальні камери необхідні тим, хто погано відчуває габарити транспортного засобу або невпевнено себе почуває в обмеженому просторі під час руху назад. Встановлювати їх можна на будь-який тип кузова, починаючи від седана й закінчуючи повнорозмірними позашляховиками або комерційними фургонами.

Принцип дії камер простий: при ввімкненні задньої передачі зображення відразу ж починає подаватися на екран, до якого підключений шнур. Для цього елементи оснащені одним штекером для передачі відеосигналу та ще одним — для живлення (він з’єднується з дротом, що живить ліхтар заднього ходу). Довговічна система!

Способи монтажу

Перший критерій вибору — це спосіб монтажу. Конструкція кузова в кожного автомобіля відрізняється, тому виробники пропонують на вибір кілька форматів камер із відмінним місцем кріплення. Завдяки цьому оснастити таким електронним помічником можна абсолютно будь-яку машину, незалежно від року випуску, комплектації і стану.

Штатне розташування

Багато автомобілів середнього та бізнес-класу вже в заводській комплектації оснащені задньою паркувальною камерою. У процесі експлуатації вона може бути пошкоджена, і тоді власнику доводиться вибирати виключно оригінальний пристрій, який підходить під конкретну марку й модель машини.

І часто разом із камерою доводиться міняти й інші деталі. Наприклад, у Volkswagen заміни може зажадати вся ручка відкривання багажника в збірці, оскільки монтуються електронні пристрої саме туди. Фірмова камера Gazer CC3005-5G0 (Volkswagen) — один із прикладів того, як може виглядати пристрій для конкретної марки авто. Вона поставляється в комплекті й безпосередньо підключається до кнопки відкриття багажника, а також до штатного медіацентру.

У виробника Gazer в асортименті є камери й для інших марок авто. Такий вибір буде оптимальним для тих, хто не хоче встановлювати незаводські аксесуари на авто.

Номерна рамка

Якщо немає бажання свердлити отвори в кузові для монтажу допоміжної деталі, можна вибрати оригінальний формат — номерну рамку з вбудованою камерою. Модель GT C12 (NTSC) підходить під будь-який автомобіль, оскільки рамка має універсальний розмір 550×144 мм. Камера безпосередньо вмонтована у верхній частині корпусу, не перекриваючи сам номер. Вона оснащена матрицею CMOS 1/3″ (648×488), за рахунок чого досягається чіткість і контрастність зображення навіть при недостатньому освітленні.

Альтернативним варіантом стане рамка з камерою Prime-X MCM-07, яка має висщу роздільну здатність 728×582 точок та оновлену матрицю CCD.

Для їх підключення досить замінити рамку й підвести дроти в багажний відсік і в салон, підключивши штекери до магнітоли з дисплеєм або штатного медіа.

Кріплення на кузові

Більшість окремих паркувальних камер кріпляться на металовироби на кузові. Найчастіше їх встановлюють над номерним знаком. Але такі моделі, як GT C02 (PAL), можуть безпосередньо врізатися в задній бампер. У комплекті в них навіть передбачена фреза на 18,5 мм, що полегшує встановлення. Після висвердлювання в бампері отвору, в нього вставляється камера, яка фіксується на засувки. Це проста, але дуже надійна конструкція. Головне, що подібні моделі мають захист IP68 від вологи.

А якщо немає бажання свердлити бампер для монтажу камери, варто звернути увагу на універсальну модель Fighter FC-15. На її корпусі є металеве кріплення з двома отворами під металовироби. Досить вибрати зручне місце на багажнику або над номерним знаком, прикрутивши саморізами пристрій для паркування.

Монтаж на плафон підсвічування номера

Ще один варіант встановлення — замість штатного плафона підсвічування номерного знака. Паркувальна камера Fighter FC-04 не вимагає кріплення на металовироби. Досить зняти плафон і встановити замість нього пристрій, простягнувши дроти через салон до дисплея. Не варто хвилюватися за відсутність підсвічування, оскільки камера має достатню освітленість, що дорівнює 0,2 люкса. Це дозволяє вести запис навіть в умовах поганої видимості. А ще цей пристрій для паркування має широкі кути огляду — 170° і 120°.

Які технічні характеристики врахувати при виборі

Після підбору оптимального варіанту кріплення варто перейти до вивчення технічних характеристик. А це не менш важливо, ніж спосіб кріплення!

Світлочутливість

Це показник, який характеризує кількість світла в кадрі при тій чи іншій освітленості. Чим вище значення, тим яскравіше та контрастніше буде зображення на дисплеї. Оптимальний показник — 0,1–0,2 люкса.

У камері GT C04 (NTSC) особливо добре відчувається світлочутливість (вона тут становить 0,2 люкса). У нічний час зображення досить контрастне й світле навіть без додаткового підсвічування габаритами або лампою освітлення номера. А з потужним сенсором CMOS 1/3″ картинка виходить ще й деталізованою.

Роздільна здатність

Оптимальна роздільна здатність для паркувальних камер становить від 640×480 до 960×758 точок. Важливо розуміти, що в цьому випадку ми обираємо не реєстратор, і згодом переглядати картинку на великих моніторах ніхто не буде. Нерідко встановлені дисплеї в авто сильно урізують розширення, через що немає сенсу гнатися за Full HD.

Але якщо ви все-таки будете підключати камеру до хорошого монітора або приєднувати її до реєстратора, то варто звернути увагу на модель GT CFE. Це одна з небагатьох паркувальних камер, яка здатна передавати зображення у Full HD (1920×1080).

Матриця

У паркувальних камерах частіше використовується один із трьох типів матриць:

  • CMOS
  • CDD
  • CDD HD

Перший тип матриць найдешевший, оскільки в нічний час у ній розгледіти що-небудь без підсвічування складно.

Оптимальний варіант за співвідношенням ціни та якості — CDD. Таким сенсором, наприклад, оснащена камера Fighter FC-02. Вона відноситься до середнього цінового сегмента. Незважаючи на це, її корпус повністю захищений від вологи (IP68), а сенсор, що використовуэться, дозволяє бачити без підсвічування навіть у темний час доби.

Схожі характеристики й у моделі Fighter FC-11, проте в ній встановлена краща матриця CDD HD. У середньому, у неї картинка буде чіткіше в 1,5–2 рази, ніж у CDD або CMOS.

Наявність паркувальних ліній

Звертайте увагу при виборі й на наявність паркувальних ліній на переданому зображенні. Деякі штатні пристрої відрізняються наявністю динамічних ліній, які повертаються разом із прокручуванням керма. Саме паркувальні зони показують фактичні габарити автомобіля (якщо камера встановлена по середині кузова).

Додаткові опції

Різні моделі паркувальних камер можуть оснащуватися додатковими опціями:

  • інфрачервоним підсвічуванням
  • вбудованим омивачем лінзи
  • автозатемненнням картинки на сонці
  • підключенням до відеореєстратора (запис зображення)
  • GPS-навігацією

При виборі паркувальної камери важливо врахувати кожен описаний тут пункт, оскільки цей електронний пристрій стане першим помічником водія на довгий час.

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано