Чутки про те, що скоро в Україні стане доступна послуга зміни оператора зі збереженням номера (MNP), ходила далеко не один рік. Ця фішка вирішила би проблему багатьох користувачів, які хочуть змінити постачальника мобільних послуг і при цьому залишити свій номер, яким користуються не один рік та який знають усі друзі, знайомі, партнери або, скажімо, банки.
Причин для переходу може бути маса – від зміни місця проживання, де попередній оператор має слабке покриття, до банального підвищення тарифів, яке зводить всю радість користування послугами «рідного» оператора нанівець. Тому багато хто чекав MNP в Україні з нетерпінням і навіть деякою мірою обурення. І нарешті з 1 травня 2019 року зміна оператора зі збереженням номера стала доступна й у нас.
Також буде цікаво:
- Що таке стандарт eSIM, навіщо потрібен і в чому його особливості?
- Відеосервіс YouTube Kids: для кого, навіщо та як працює
- Що взяти з собою в гори: екшн-камеру чи смартфон?
З такої радісної нагоди сьогодні ми поговоримо про те, що ж таке MNP, як проходить процедура зміни оператора та що для цього потрібно зробити, а також про те, як повернути залишок коштів, які залишилися на «старій» картці.
Зміст
Короткий лікбез – що таке MNP?
Отже, MNP (Mobile Number Portability) – це послуга мобільного зв’язку, яка дозволяє змінити оператора при повному збереженні номера, враховуючи код попереднього провайдера. Більшість країн світу користується цією функцією вже більше 15 років, але в Україні вона стала доступна лише з 1 травня цього року.
Для українських абонентів це означає, що тепер ми можемо досить швидко й з мінімальною кількістю зусиль змінювати постачальника послуг. Щоправда, робити це можна не частіше одного разу на календарний місяць. Ця можливість доступна для всіх українських операторів – від представників «великої трійки» (Kyivstar, Vodafone і Lifecell) до менш популярних – Інтертелекому та ТриМоб.
В яких країнах вже доступна ця послуга?
Першими країнами, які запустили MNP, були Великобританія та Нідерланди. Послуга стала доступна ще в 1999 році. Потім на початку «нульових» цей сервіс ввели у себе більшість країн Євросоюзу й трохи пізніше «мобільна міграція» поширилася далі по всьому світу.
Якщо подивитися на карту, то на сьогоднішній день MNP доступна в більшості країн світу, крім більшої половини Африки, країн Близького й Далекого Сходу та деяких країн Південної Америки. До 1 травня 2019 року Україна теж була в їх числі.
Чому так довго запускався сервіс в Україні?
Введення нових послуг і стандартів зв’язку в Україні – справа затяжна. Це ми добре пам’ятаємо за появою в нас 4G – Україна, на жаль, отримала можливість користуватися спритним мобільним інтернетом в числі останніх. А на горизонті вже маячить 5G. Але не будемо про сумне.
У більшості випадків довге «розгойдування» пов’язане з бюрократією, відсутністю необхідних нормативних актів (або занадто тривалим їх прийняттям) або технічних можливостей, а також зі всілякими тендерами. У випадку з впровадженням MNP в Україні, головним гальмом став судовий розгляд між підрядниками, які могли б впровадити послугу на території України. Ще у 2015 році Національна комісія, яка здійснює регулювання у сферах інформатизації та зв’язку (НКРЗІ), зобов’язала Український державний центр радіочастот (УДЦР) провести тендер, у ході якого потрібно було визначитися з компанією, яка займеться інтеграцією MNP.
Судові тяжби між конкуруючими за тендер компаніями тривали близько 3-х років, аж до минулого року. У кінцевому підсумку тендер дістався компанії «Ес Ай Центр». І вже до кінця 2018 року НКРЗІ погодила запуск послуги між державними органами та всіма мобільними операторами, а також призначила дату початку роботи сервісу в Україні – 1 травня 2019 року. По суті, якби компанії-підрядники не займалися перетягуванням каната, то для українців ця цілком затребувана послуга була б доступна ще у 2016 році.
Як відбувається зміна оператора
Як зробити перехід від одного оператора до іншого з повним збереженням номера? Алгоритм досить простий і діє для абонентів будь-яких операторів мобільного зв’язку в Україні.
Реєстрація номера
Для того, щоб змінити оператора мобільного зв’язку, потрібно зареєструвати поточний номер на своє ім’я. Це необхідно для того, щоб діючий номер був закріплений виключно за одним абонентом. Контрактним абонентам повторно робити цю процедуру не потрібно, оскільки ідентифікація вже була проведена в момент підключення контрактних послуг, а користувачам передплаченого зв’язку необхідно подзвонити своєму оператору або звернутися в найближчий фірмовий магазин. Для реєстрації достатньо мати при собі будь-який документ, що засвідчує вашу особу. Крім цього, переконайтеся, що на момент переходу у вас немає заборгованостей перед оператором і рахунок позитивний або дорівнює нулю.
Подача заявки новому мобільному оператору
Оформити заявку в нового постачальника мобільних послуг можна двома способами: онлайн за допомогою сайту або ж просто в центрі обслуговування абонентів. Для подачі онлайн-заявки потрібно буде ввести свій номер телефону й далі заповнити електронну анкету. Якщо вам зручніше здійснювати процедуру у відділенні, то при подачі заявки вказуються ваші контактні дані, потрібний тарифний план, бажана дата переходу на нового оператора, а також дається згода на обробку персональних даних.
Отримання нової SIM-картки
Ваш старий номер буде автоматично прив’язаний до нової картки, яку необхідно отримати у фірмовому магазині вашого нового оператора. Сам процес переходу може тривати від трьох годин до трьох робочих днів. Протягом цього часу можуть виникати проблеми зі зв’язком, а також можуть застосовуватися інші тарифи на мобільний зв’язок та Інтернет. Але в більшості випадків процедура відбувається протягом одного дня. Після успішного переходу ви отримаєте повідомлення про перенесення вашого старого номера на нову SIM-картку.
В яких випадках може бути відмовлено у зміні оператора
Для того, щоб ваш перехід пройшов гладко, важливо знати основні пункти, які можуть цьому перешкоджати. Відмовити в послузі вам можуть, якщо:
- Ваш номер не зареєстрований або не пройшов реєстрацію
- Ви надали не всі дані або вони виявилися недостовірними
- Номер зареєстрований на іншу людину або організацію
- Заявка на перенесення номера була подана відразу декільком операторам
- З моменту останнього перенесення номера пройшло менше 30 календарних днів
- Надання послуг мобільного зв’язку було зупинене з підстав, які передбачені законодавством («бан» від оператора за розсилку спаму, шахрайство та інше)
Скільки буде коштувати перехід на нового оператора?
Більшість операторів не бере ніяких додаткових платежів за те, що ви перейшли до них від їх же конкурентів. Наприклад, на цей момент Vodofone робить послугу повністю безкоштовною, а покупка нової SIM-картки вам обійдеться в 1 грн. При цьому 1 грн буде у вас на рахунку. У Kyivstar користувачі передплаченого зв’язку повинні будуть просто придбати новий стартовий пакет без жодних прихованих платежів, а контрактним абонентам перехід і зовсім буде безкоштовним.
Як повернути залишок коштів зі старої картки?
Самою процедурою MNP не передбачена можливість автоматичного перенесення коштів з однієї картки на іншу. При цьому всі підключені раніше послуги у «старого» оператора будуть збережені. Для того, щоб повернути залишок коштів зі старої картки, потрібно прийти до відділення вашого попереднього оператора й подати заявку. У цьому випадку необхідно вказати свій банківський рахунок або номер картки, на яку буде зарахована залишкова сума.
Резюме
Сервіс MNP – це відмінний спосіб боротьби з монополізацією ринку мобільного зв’язку. З великою часткою ймовірності він повинен буде позитивно вплинути на якість і вартість послуг мобільних операторів. Тепер кожному з них доведеться попрацювати над тим, щоб зробити умови своїх тарифних планів привабливішими для абонентів, оскільки зміна тарифів буде доступна не тільки в рамках одного постачальника послуг.
За зображення дякуємо ifanr.com, baomoi.com, virs.by, eltribuno.com
Не раджу зараз переходити. Як завжди, на початку виникає багато технічних проблем. Ми з дівчиною перейшли з Київстару на Водафон. Сама процедура триває 3 робочих дні. В моєї дівчини вона затягнулася на тиждень. Але не це головне. Оператора я змінив приблизно 10 днів тому. Деякі абоненти не можуть до мене додзвонитися. Говорять, що мій номер не обслуговується. Це не залежить від оператора, з якого надходить дзвінок. Просто дехто додзвонюється, дехто – ні. Також не надходять коди підтвердження при здійсненні банківських операцій. Відповідно, не можу здійснити жодних операцій в інтернет-банкінгу. На гарячій лінії Водафону заявку прийняли, але проблеми так і не вирішилися. В моєї дівчини ситуація така ж. Вона вже купила новий стартовий. Думаю з часом ці проблеми зникнуть. А поки наполегливо НЕ РЕКОМЕНДУЮ користуватися цією послугою.
Подав заявку в перші дні. Заняло майже тиждень, але було декілька неробочих днів. Перейшов з червоного на жовтий оператор. Ніяких проблем не виникало не зкодами доступу, ні з смс. Мене влаштовує все. Єдине, коли до мене телефонують, хвилини починають рахувати з першого гудка(але це вже не мої проблеми).
Посилання з тіла посту ведуть на російську версію. Виправляйте негайно. Хочу читати лише українською мовою.
Мене цікавить лише одне питання. Раніше я знав на номер якого оператора я телефоную за допомогою кода оператора, а тепер почнеться таке що не зрозуміло буде якому оператору буде належати той чи інший номер. Буде повна плутанина, і мені здаеться це не дуже добре.
Час всім ігнорувати повністю ворожого оператора Київстар!!