Мобільні ігри поступово стають невід’ємною частиною нашого життя. Сьогодні спробуємо розібратися, чому виробники все частіше стали випускати ігрові смартфони.
У наш час вже не тільки флагманські смартфони, але й пристрої середнього рівня, цілком здатні запускати як простенькі казуальні ігри, так і досить важкі шутери. Здається, ще зовсім нещодавно ми із захватом грали в мегапопулярну гру Angry Birds, при цьому захоплювалися навіть плоскою графікою. Тепер же майже на будь-який смартфон середнього цінового сегмента ви можете спокійно завантажити PUBG Mobile і битися з сотнею інших гравців у режимі реального часу. Нас вже майже не дивує, що смартфони з кожним роком стають потужнішими, розробники мобільних ігор випускають серйозніші проекти. Серед деяких експертів навіть існує така думка, що в майбутньому мобільні платформи і хмарні сервіси повністю замінять консолі та ігрові ПК.
Зміст
Трохи історії
Спостерігаючи за таким розвитком мобільних ігор, виробники мобільних пристроїв стали активно випускати ігрові смартфони. Але історія розвитку цього напрямку почалася помітно раніше. Ігрові телефони, хоч і не у великій кількості, але існували. Варто зауважити, що вони й близько не були схожі на сучасні пристрої. Тому хотілося б трохи нагадати їх історію, хоча хтось скаже, що це були більше консольні пристрою. Але все ж…
Першим і одним з найзначущих представників ігрових мобільних телефонів можна згадати Nokia N-Gage. Він був випущений у 2003 році й був із захопленням зустрінутий геймерами та шанувальниками фінських телефонів. Потрібно розуміти, що тоді Nokia мала величезну вагу й займала провідне становище на ринку. Користувачі буквально вихваляли будь-які дизайнерські або інженерні рішення виробника. Нічого не нагадує? Правильно, сьогодні така ж ситуація й навколо Apple, тільки у Nokia інновації були трохи іншого роду. Також слід розуміти, що тоді, п’ятнадцять років тому, мало хто навіть замислювався про мобільний геймінг. У більшості населення ще не було навіть дротового Інтернету вдома, а уявіть, що означало завантажувати ігри з мобільного Інтернету. Це було дорого, дуже довго, що, природно, дратувало. Але Nokia ніби жила вже в майбутньому.
Розробникам вдалося докорінно змінити думку користувачів про мобільний геймінг. У N-Gage була підтримка картриджів і в Nokia навіть подбали про те, щоб у потенційних покупців був широкий асортимент ігор відразу на момент релізу продукту. Це означало, що купивши цей крутий телефон, у вас була можливість відразу купити масу класних іграшок усіх жанрів і стилів. Nokia зуміла навіть створити деякі ексклюзивні ігри, як-от The Elder Scrolls Travels: Shadowkey. Це була класична RPG з декількома класами, величезним віртуальним світом і привабливою графікою. Тоді це було фантастикою.
Ви можете собі уявити, що компанії Nokia вдалося переконати геймерів, що їх телефон є найбажанішим у їх середовищі. Мало того, власникам Nokia N-Gage навіть онлайн-форум створили, щоб ті спілкувалися, ділилися враженнями і все в такому дусі. Це був перший крок у бік мобільно геймингу.
Конкуренти, особливо Samsung, не могли залишитися осторонь, спостерігаючи за успіхом телефону від Nokia. Так, наступною великою подією у світі ігрових мобільних телефонів став продукт вже корейської компанії – Samsung SPH-B5200. Це був дивовижний телефон-слайдер, у якого була хитра система, що дозволяє зрушувати апаратну клавіатуру за двома осями. Хочете пограти у вертикальну гру або набрати СМС, то зрушуєте панель угору, а хочете поганяти на машинах або RPG у горизонтальному положенні, то посуньте клавіатуру вліво.
Але телефон так і не зумів стати бестселером для геймерів. Якщо в Південній Кореї він ще хоч трохи продавався, то в США його й зовсім рекламували як телефон з ТБ, а можливість битися в горизонтальному положенні відсунули на другий план. Пізніше Samsung припинив його виробництво.
Звичайно ж, не могла пройти повз такої затії й японська компанія Sony. У квітні 2011 року японці випустили на мобільний ринок цікавий смартфон, який назвали Sony Xperia Play. Він теж був виконаний у форм-факторі слайдера.
Здавалося, розробники все передбачили: і певний набір ігор від PS1, і більш-менш зручну систему керування у вигляді апаратної хрестовини та чотирьох клавіш з фірмовими символами. Додайте сюди великий дисплей, стильний дизайн корпусу – ідеальний набір, але смартфон від Sony теж зазнав фіаско. Причому в цьому була винна сама компанія. Справа в тому, що Sony анонсувала PlayStation Vita трохи раніше на початку року. Природно, геймери хотіли отримати цю геймерську консоль, а смартфон був їм не цікавий. Продажів не було, популярність низька і проект закрили.
У цій частині можна було б згадати й деякі пристрої від iReadyGo, смартфон від Acer Predator 6, а також дивовижний модульний смартфон Motorola Play, але вони були не особливо успішними проектами.
Але все ж залишили свій слід в історії, а також дали поштовх для розвитку мобільних ігор.
Зростання популярності мобільних ігор
Ще якихось 5 років тому мобільні ігри були настільки простими й банальними, що здавалося фантастикою те, що колись ми зможемо грати в мобільні шутери з мультиплеєра. Але час минав, розвиток мобільного сегменту зростав у геометричній прогресії. Разом з розвитком технологій зростає й ринок мобільних ігор. Розробники мобільних застосунків підлаштувалися під нові можливості смартфонів і випускали продукти, які здатні заробляти сотні мільйонів доларів. Судіть самі.
Якщо у 2015 році, за даними агентства SuperData, мобільні ігри принесли розробникам $24,7 млрд прибутку, то у 2016 ця цифра досягла $41 млрд. Але вже у 2018 році великі видавці ігор зароблять не менше $100 млрд. Більше, ніж приносить кіноіндустрія, серіали та продаж художньої літератури разом узяті. Це неймовірний стрибок, немислимий прогрес.
Варто зауважити, що на цей момент прибуток від мобільних ігор перевершив консолі та ПК. Але найбільше про зростання популярності ігор говорить той факт, що особливо популярні з них стали копіювати. Звичайно ж, цим займаються великі китайські розробники. Цікаво, чому я, та впевнений і ви, не здивований. Вони надходять досить просто і ефективно. Беруть популярну гру, розробляють щось схоже для внутрішнього китайського ринку і заробляють мільйони доларів. Так, у Китаї популярна гра Knives Out від компанії NetEase. Тільки за один рік проект приніс розробникам $370 млн прибутку. Здавалося б, а що дивного? Справа в тому, що гра – практично копія мегапопулярної мобільної гри PUBG. Спочатку вона була тільки для китайського ринку, але тепер доступна для всіх, приносить прибуток і сприяє іміджу компанії NetEase. Пам’ятаєте нещодавній анонс Diablo Immortal? Так, її розробкою займалася студія NetEase, яка раніше працювала з Blizzard над онлайн-проектами для китайського ринку.
І ось ці всі мільярди прибутку найбільших виробників говорять про те, що популярність мобільних ігор неухильно зростає. Геймери готові завантажувати гідні проекти, грати в них і витрачати свої гроші на косметичні предмети, усілякі поліпшення та бустери досвіду. Зростання прибутку вказує на те, що незабаром великі компанії рівня EA сфокусують свою увагу на цьому ринку та будуть випускати культові шутери відразу на iOS та Android. Потрібно лише випускати цікаві й сучасні продукти, адже геймери вже не поспішають бігти в однотипні раннери за покупками. Нам подавай спортивні симулятори з крутою графікою, королівські битви та гонки.
Останнім часом усе чіткіше вимальовується досить цікавий ланцюжок, який об’єднує гравця, розробника мобільних ігор і виробника смартфонів. Ми хочемо грати на своєму смартфоні в потужні, круті ігри з відмінною графікою та мультиплеєром, розробники готові нам їх надати, але для комфортної гри нам необхідні потужні смартфони з підтримкою сучасної графіки. Але такий пристрій повинен бути зручним у керуванні, потужним, з відмінним охолодженням (кому хочеться обпектися, та й від перегріву смартфон буде гальмувати) і пристойним обсягом батареї.
Це – геймерський смартфон, на який вже зараз є величезний попит. Користувачі хочуть воювати в PUBG з комфортом і готові за це платити гроші, так чому ці гроші не взяти? Іншими словами, саме розробники ігор побічно вплинули на появу ігрових смартфонів. Наприклад, Shadowgun Legends – гра, в яку користувач на звичайному смартфоні з комфортом грати вже не може. І таких проектів останнім часом з’являється все більше й більше. Буде потрібна виняткова потужність, великий екран і зручний корпус, щоб стріляти, грати у футбол чи ганяти на суперкарі. Ну а якщо є попит, то з’являється й пропозиція. Якраз це ми й спостерігаємо в наш час. З’явився цілий розсип цікавих смартфонів. Здається, що виробники смартфонів настільки захопилися випуском ігрових пристроїв, що вважають справою честі хоч один такий представити. Варто розуміти, що такі смартфони трохи відрізняються від звичайних, хоча не завжди в кращу сторону.
Які вимоги до ігрового смартфона?
А ось тепер про найцікавіше. Часто ми забуваємо, що ігрові смартфони повинні бути найсучаснішими та потужними. До них у гравців особливі вимоги. Мені ситуація з ним завжди нагадує те, що відбувається на ринку настільних комп’ютерів і ноутбуків. Можна купити сучасний тонкий ультрабук, навіть з потужною інтегрованою відеокартою, але грати на ньому не буде комфортно. Так і з ігровими смартфонами. Відразу ж зазначу, що мова йде насамперед про ігрові смартфони на Android OS, оскільки поки що ігрових iPhone немає та поки не передбачається. Ми ж знаємо, як неохоче останнім часом ризикує компанія Apple. Але як тільки в Купертіно зрозуміють, що індустрія ігрових смартфони набирає популярність, то ігровий iPhone з’явиться відразу. Поки що в “яблучній” компанії тільки спостерігають за тим, що відбувається.
Отже, якими ж повинні бути ігрові смартфони? Насамперед володіти найсучаснішим залізом, об’ємної батареєю та гарним дисплеєм. Це той мінімум, яким виробник зобов’язаний забезпечити свого користувача. Крім цього, увагу варто приділити охолодженню. Будь-який смартфон нагрівається, але у деяких моделей є можливість це тепло відводити, а інші просто йдуть у зниження продуктивності, щоб нагрівання не переходило за межі дозволеного. І, звичайно, без аксесуарів нікуди. Тобто я б виділив як мінімум 5 основних вимог до грального смартфону сучасності. Давайте з кожним з них розберемося детальніше.
Продуктивне залізо
Від ігрового смартфона насамперед ми вимагаємо високої продуктивності й потужної начинки. Адже хочеться, щоб PUBG працювала на максимальних налаштуваннях графіки без гальм і ривків, щоб Fortnite видавала пристойну частоту кадрів. Це мало не головна вимога при покупці ігрового смартфона. Потрібно розуміти, що якщо користувач вирішив купити собі смартфон для ігор, то він хоче отримати від нього максимум можливостей.
У наш час найсучаснішими та високопродуктивними все ж залишаються процесори Qualcomm, зокрема їх остання модель Snapdragon 845, якою оснащені майже всі сучасні флагманські смартфони. Але в останні два роки ситуація потроху почала змінюватися на краще, оскільки непомітно до них підтягнулися процесори HiSilicon Kirin, які виробляє компанія Huawei.
Особливо варто відзначити новинку HiSilicon Kirin 980. Цей 7-нанометровий мобільний процесор зумів нав’язати конкуренцію. Навіть більше того, багато хто з фахівців вважає, що Kirin 980 у деяких компонентах набагато швидший та потужніший за Snapdragon 845. Трохи осторонь знаходяться процесори Mediatek, які, на жаль, поки що не можуть змагатися з лідерами ринку.
До того ж у сучасних смартфонах вже встановлюють майже рекордну кількість оперативної пам’яті. Більшість флагманів мають на борту 6 ГБ, а те й 8 ГБ оперативної пам’яті. Вже навіть є смартфони з 10 ГБ ОЗП. Зовсім нещодавно це здавалося тільки нездійсненною мрією гиків. Не кожен ноутбук може похвалитися такою кількістю оперативної пам’яті. Потужний процесор і пристойний обсяг ОЗП є хорошим фундаментом для створення ігрового смартфона. Інженерам залишається тільки придумувати цікаві фішки, але не створювати з нуля смартфон.
Якісний дисплей
З цим теж не повинно виникнути ніяких проблем, тому що індустрія виробництва дисплеїв зробила крок вже дуже далеко. Зараз нікого не здивуєш якісними та великими екранами в смартфонах. Навіть смартфони середнього класу обзавелися екранами з великою діагоналлю та роздільною здатнястю FullHD+ (2160×1080 пікселів). Звичайно ж можна й далі збільшувати, але чи потрібно?
Адже всі ми добре розуміємо, що на діагоналі в 6-7 дюймів помітити переваги 4К, наприклад, ви зможете лише під лупою. При цьому продуктивності від процесора буде необхідно вже помітно більше. Але ж маркетологи теж хочуть добре жити, тому все частіше в сучасних флагманах ми зустрічаємо дисплеї з роздільною здатністю 2К, але в ігрових залишаються поки що з FullHD+. А більше просто не потрібно, та й не хочеться геймерам віддавати продуктивність для відображення картинки на екрані. Нехай краще вона піде на підтримку ігрових процесів.
Об’ємна батарея
Екрани ростуть, процесори стають потужнішими, ми вимагаємо з кожним днем усе більше від свого смартфона, але забуваємо, що для всього цього потрібен ємний акумулятор. Гравці хочуть не бути прив’язаними постійно до розетки, а спокійно грати в улюблену гру в кафе або парку. Хочеться одночасно милуватися красою природи, дихати свіжим повітрям і боротися з віртуальним противником. Тому все частіше виробники хваляться саме більшою ємністю акумулятора, ніж у конкурентів.
Зараз батарея від 4000 мА*год і більше стає мало не головним критерієм сучасного флагмана. Хтось скаже, що можна використовувати різні додаткові аксесуари, як-от пауербанк. І вони теж будуть праві. Але все ж набагато зручніше грати на смартфоні, якщо його акумулятор забезпечить вам до 5-6 годин безперервної гри. Виробники ігрових смартфонів повинні це враховувати мало не в першу чергу.
Продумана система охолодження
Будь-який сучасний смартфон, напханий найпотужнішими процесорами, неодмінно буде сильно нагріватися. Ми з вами знаємо, що навіть найдорожчий флагман під навантаженням все ж стає гарячим. Не можна помістити величезну продуктивність у компактний корпус без активного охолодження й сподіватися, що гаджет не буде перегріватися, це фізично неможливо. Тому перегрів є чи не головною проблемою для ігрових смартфонів. Виробникам доведеться постійно експериментувати зі своїми системами охолодження.
Великі компанії борються з підвищеними температурами за допомогою зниження тактової частоти, усіляких теплових трубок і матеріалів корпусу, які розсіюють тепло. Однак знижувати частоти в смартфоні для ігор не дуже цікаво, а теплові трубки й корпус з металу рано чи пізно теж досягають свого піку допустимих температур. Ситуація виходить не дуже барвиста, адже вже при досягненні 60-65 градусів Цельсія спостерігається негативний вплив на літій-іонні акумулятори. Відзначимо, що це єдиний пункт, який поки що не піддається навіть інженерам світового рівня. Той, хто зуміє вирішити цю проблему, отримає шанс підкорити серця геймерів.
Наявність аксесуарів
Усі добре розуміють, що в деяких іграх сенсорний екран не може сприяти ефективній грі. Якщо в гонках ще можна пробачити всі незручності, то в шутерах це буде дратувати. Погодьтеся, що неможливо насолоджуватися віртуальними баталіями в будь-якому із жанрів, оскільки користувачу потрібні апаратні контролери. Звичайно ж, зараз на ринку можна знайти різні геймпади, але хочеться, щоб самі виробники починали випускати свої аксесуари. Це підвищить привабливість ігрових смартфонів, поставить їх в один ряд з настільними комп’ютерами та ігровими консолями. Поки що смартфони програють, але ситуація може змінитися в будь-який момент.
Найбільше мене тішить, що для випуску ігрового смартфона є всі компоненти. Потужних процесорів предостатньо, оперативна пам’ять вже перевалила за 8 ГБ, поставити дисплей на 6,5 дюймів з високою роздільною здатністю не проблема, як і створити парочку зручних аксесуарів з апаратними органами керування. Інженерам досить узяти свій флагман, прибрати непотрібні наворочені камери, наявність штучного інтелекту та інші навороти, забезпечити його гарним акумулятором та аксесуарами. І ось тобі гарний ігровий смартфон. Не потрібно витрачати дорогоцінний час на дослідження, експерименти, випускати пробні екземпляри.
Єдиною слабкістю є система охолодження, але й у цьому напрямку титани ринку непогано просунулися. У ASUS, наприклад, є модуль з активним охолодженням, а Huawei використовує просунуту систему теплових трубок. Тобто ігрові гаджети вже не бояться перегріву, а в майбутньому ситуація стане ще кращою. Про це ми ще поговоримо трохи пізніше.
Головні фішки окремих ігрових смартфонів
У цьому розділі хочеться трохи розповісти, чим же зуміли ігрові смартфони нас здивувати. У наш час виділитися з великої маси смартфонів на ринку дуже важко. До того ж практично всі вони працюють на процесорах від Qualcomm. Значить, великим брендам потрібно привертати до себе увагу якось інакше, придумувати свої фішки та особливості, яких немає у головних опонентів у сегменті. У когось з цим проблем немає, хтось робить натиск на дуже вже банальні речі, але саме фірмові переваги геймера цікавлять більше всього іншого. Якщо всі ігрові смартфони більш-менш рівні в плані потужності, то потенційний покупець дивиться на додаткові бонуси.
Razer Phone
Першим гідним ігровим смартфонів сучасності став Razer Phone. Знаєте, я особливо не здивувався, коли дізнався про смартфон від Razer, бо компанія відома розробкою та створенням професійного ігрового обладнання. Кому як не їй знати, що хоче сучасний геймер.
Смартфон Razer Phone дійсно вийшов потужним і крутим. Він досі користується пристойним попитом, і геймери відгукуються про пристрій вельми позитивно. Уся справа в його потужній начинці, особливо його дисплеї. Нагадаємо, що дисплей смартфона має частоту оновлення в 120 Гц, яка дійсно змінює відчуття від геймплея. Конкуренти досі не подужали такий дисплей. Компанія Razer навіть випустила другу версію свого ігрового смартфона. Але дисплей попередника виявився настільки крутим, що не стали нічого додавати, лише оновили залізо до сучасного рівня й додали бездротову зарядку. І правильно, навіщо міняти те, що добре працює й користується величезним попитом.
Xiaomi Black Shark
Успіх ігрового смартфона від Razer не міг бути непомічений основними гравцями ринку. Компанія Xiaomi в останні роки всіляко пробує себе у всіх сферах IT-індустрії. І пройти повз індустрію ігрових смартфонів компанія ніяк не могла. Так, на світ з’явився перший смартфон від Xiaomi, який пафосно назвали Xiaomi Black Shark. “Чорна акула” була покликана порвати всіх, здивувати, привернути увагу не тільки фанатів, але й геймерів. Але щось пішло не так. Смартфон вийшов так собі.
Якщо прибрати його цікавий дизайн і “унікальну”, за твердженнями представників Xiaomi, систему охолодження, яка, до речі, дуже погано справлялася зі своїм завданням, то отримаємо звичайний смартфон. Навіть затяті фанати через час відверто лаяли пристрій. Його випуск можна назвати провалом, а продажі велися тільки в Китаї. Цілком імовірно, компанія розуміла, що не варто навіть рипатися на інші ринки. Популярності цьому пристрою Xiaomi домогтися не вдалося.
ASUS ROG Phone
Якийсь час здавалося, що випуск ігрових смартфонів зайшов у глухий кут. Усі апарати були якісь нудні, з безліччю проблем. Але ситуація кардинально змінилася, коли тайванська компанія ASUS представила своє бачення світу ігрових смартфонів. Їх ASUS ROG Phone буквально увірвався на цей ринок, змітаючи всіх на своєму шляху. Інженерам ASUS вдалося здивувати навіть досвідчених геймерів.
Дизайн у фірмовому стилі ROG, продуктивна начинка, класний дисплей і величезний арсенал аксесуарів вивели пристрій на перше місце в серцях геймерів. Уперше великий виробник не пішов на компроміси й показав незвичайне ігрове рішення.
З першого дня ASUS ROG Phone високо оцінили всі експерти. Він практично відразу ж очолив рейтинги бенчмарков, показуючи свою міць. Але найбільше порадувало геймерів величезна кількість фірмових додаткових модулів. Судіть самі.
Гравець може спокійно підключити зовнішнє активне охолодження, яке істотно знижує температуру корпусу пристрою під час підвищених навантажень. Модуль гейпаду допоможе вам грати майже як на консолі, а за допомогою док-станції (Desktop Dock) зможете підключити монітор, клавіатуру й мишку. Це дозволить вам грати в мобільні ігри на великому екрані. Ваші опоненти в PUBG будуть у шоці від вашої реакції і пересувань. Поки що ніхто з конкурентів навіть не наблизився до такої різноманітності модулів, як в ASUS ROG Phone. Смартфон реально дуже крутий і добре продається.
Xiaomi Black Shark Helo
Коли з’явилася інформація про те, що Xiaomi розробляє друге покоління Black Shark, то деякі експерти досить скептично поставилися до цієї новини. “Невже знову вони випустять провальний ігровий смартфон?” – багато хто подумав. Але виявилося, що китайська компанія вміє робити висновки та виправляти свої помилки. Разом з анонсом новинки Xiaomi Black Shark Helo (або Black Shark 2) нам показали додатковий модуль з активним охолодженням і вельми непоганий геймпад з апаратними органами керування. Звичайно ж, хтось скаже, що підгледіли у ASUS, але всі у когось щось
крадуть підглядають.
Та й зуміли трохи всіх здивувати, оскільки в топовій комплектації користувачеві надають 10 ГБ (!!!) оперативної пам’яті, що теж вражає уяву. Тепер пристрій виглядає куди привабливішим, ніж оригінальна модель. Поки що смартфон отримує тільки позитивні відгуки покупців.
Huawei Mate 20X
Звичайно ж, Huawei не могла довго стояти осторонь і спостерігати за швидкозростаючим ринком ігрових смартфонів. Нікого не здивувала інформація про те, що в компанії щосили вже готують такий пристрій. І перший ігровий смартфон був представлений на спеціальному заході разом з новими флагманами Huawei Mate 20/Mate 20 Pro. Назвали новинку Huawei Mate 20X.
Вона отримала найбільший екран на 7,21 дюйма та є найбільшим ігровим смартфоном на момент написання статті. Три роки тому планшети з такою ж діагоналлю випускали, а тепер ось смартфони дісталися до заповітної позначки. Крім відмінного великого дисплея Huawei Mate 20X отримав новий потужний процесор HiSilicon Kirin 980, який Huawei особисто розробила, батарею на 5000 мА*год і випустили фірмовий урізаний геймпад. Можна довго сперечатися про те, який процесор краще, кожен буде по-своєму правий.
Але, незважаючи на всі нюанси, китайська компанія випустила відмінний ігровий смартфон, якщо ви не особливо хворієте темою просунутих аксесуарів та інших модулів. Та й зовні Mate 20X не виглядає як геймерський, можна ходити на роботу в офіс і приховувати таємну любов до free-to-play шутерів.
Можливо, я й забув про якийсь цікавий ігровий смартфон, але загальна тенденція вже явно проглядається. Він буде цікавий, якщо має відмінне технічне оснащення, хорошу систему охолодження та цілий арсенал додаткових модулів.
А що ж далі?
Можна скільки завгодно сперечатися з піною у рота про те, чи потрібні такі смартфони чи ні, але вони вже є. Хтось буде стверджувати, що досить купити флагманський пристрій і цього вистачить для будь-якої гри. Вони, з одного боку, мають рацію, але гонка за тонким, витонченим корпусом з використанням скла й металу роблять такий смартфон гарячою грубкою під час гри. Якщо ви готові до такого, то ваш вибір – як раз флагмани. Якщо ж хочете насолоджуватися грою, використовуючи геймпади та інші аксесуари, тоді вам варто купити ігровий смартфон.
А що ж нас чекає в майбутньому на ринку геймерських смартфонів? Чим нас будуть дивувати? Потрібно розуміти, що вже на поточний момент мобільні процесори надають неймовірну продуктивність. Компанія Qualcomm з кожним роком випускає все просунутіші системи на чіпі Snapdragon 800-ї серії, у Apple є класне рішення з відмінною графічною підсистемою, та й Huawei цього року випустила неймовірно потужний Kirin 980. Виробники активно працюють у цьому напрямку й постійно підвищують продуктивність «каменів», але зростання вже не так помітне. Нові процесори радують приростом потужності в 10-15%, помітити це в іграх майже неможливо. Це означає, що великі компанії зроблять ставку на щось інше. Додайте сюди ще збільшення обсягу оперативної пам’яті. Xiaomi Black Shark Helo – яскравий тому приклад. Так що 10 ГБ не є межею для ігрових смартфонів.
Але найголовніша проблема все ж у системі охолодження та ємності батареї. Той, хто зуміє розв’язати цю проблему, зможе диктувати свої умови. Ну й систему модульних аксесуарів потрібно розширювати. Геймери точно вам скажуть спасибі.
Уявіть собі світ, у якому ви можете запустити GTA 5 або Witcher 3 на своєму смартфоні. Ви приходите в кафе, замовляєте каву з десертом, дістаєте телефон і пропадаєте на пів дня. Під вечір кава охолола, а офіціант кладе рахунок на стіл, ввічливо натякаючи, що заклад закривається. Ви кладете смартфон у кишеню й задоволений ідете додому. Усе більше й більше ми чуємо про хмарний геймінг.
На думку аналітиків хмарний геймінг розвивається завдяки смартфонам. Гаджети спрощують доступ до ігор, що робить їх цікавими для більшої аудиторії. До того ж на популярність хмарного гейминга впливають ігри, які розраховані на багато користувачів.
Водночас гравці не поспішають переходити на хмарні обчислення. Уся справа в новизні й недовірі до технології. Також сервіси все ще залишаються невідомими для загального кола користувачів, які не вважають себе геймерами. Тому можна з більшою впевненістю стверджувати те, що хмарний геймінг просто займе свою нішу та стане порятунком для невеликої кількості геймерів, які не можуть дозволити собі апгрейдити залізо кожні кілька років.
Підведемо підсумки
Ви здивуєтеся, але для потенційного покупця ситуація з відділенням геймерських смартфонів в окремий клас тільки на руку. Головний бонус, звичайно ж, у вартості ігрових пристроїв. Усі ми розуміємо, що в будь-який свій флагман великий виробник встановлює найпередовіші технології – камеру нового покоління, дисплей з неймовірними характеристиками, модулі штучного інтелекту та інше. На все це потрібно багато грошових вливань. А з ігровими смартфонами простіше й до того ж напрацювання вже є.
Виробникові не складе великих труднощів трохи урізати флагман і відправити в продаж свідомо успішний гаджет, адже попит на ринку просто величезний. Дивно, але для потенційного покупця ця ситуація теж украй вигідна. Вона дозволяє за адекватні гроші отримати просунутий інструмент для віртуальних баталій у самих різних жанрах. І, що саме радісне, у майбутньому геймери будуть тільки вигравати від конкуренції великих брендів і їх бажання чимось виділитися. Абсолютно неймовірні технології та ідеї, які ще нескоро реалізують у флагмани, ми будемо отримувати набагато раніше та за демократичну ціну. Хто знає, може через п’ять років смартфони повністю замінять ігрові консолі й ПК.