YouTube Music, черговий музичний сервіс від Google, став офіційно доступний в Україні минулого року. Не можна сказати, що він прямо таки увірвався на ринок музичних сервісів і зробив революцію, але інтерес однозначно викликав. У мене в тому числі.
Я користуюся цим музичним сервісом вже близько 3-х місяців і хочу поділитися з вами тим, що являє собою YouTube Music на практиці, як його підключити та як з ним працювати, у скільки обійдеться підписка, а також розглянути кілька цікавих питань, про які інформації не так багато.
Зміст
- Встановлення та реєстрація
- Платні підписки та їх особливості
- Як стягується оплата?
- Скільки буде коштувати підписка на YouTube Music, якщо вже підключений Google Play Music?
- Навігація по інтерфейсу YouTube Music
- Основні налаштування
- Як зберігаються треки на пристрій?
- Як відбувається підбір музики?
- І наостанок…
- Звідки краще слухати музику: порівнюємо популярні музичні сервіси
- YouTube Music — що це, чим відрізняється від Google Music і YouTube Premium?
Встановлення та реєстрація
Почнемо по черзі. Якщо класичний YouTube «вшитий» у більшість смартфонів за замовчуванням, то застосунок YouTube Music потрібно встановити самостійно. Що, загалом-то, ніяких труднощів не становить.
- Встановлюємо застосунок YouTube Music з Play Маркета або AppStore
- Входимо в сервіс за допомогою свого Google-аккаунта. Якщо у вас його ще немає (що малоймовірно), то доведеться їм обзавестися
Власне, тепер перед вами відкривається доступ до великої кількості музики, відеокліпів та іншої музичної смакоти. Тільки варто пам’ятати, що безкоштовне використання тягне за собою велику кількість реклами й досить-таки урізану музичну бібліотеку без можливості прослуховувати в оффлайн-режимі й зберігати музику на пристрій. Не найвдаліший алгоритм використання сервісу, скажу я вам. У такому форматі роботи на постійній основі потрібно мати, напевно, сталеві нерви й вже краще не користуватися ним зовсім, ніж отримувати урізані можливості. А ось платні підписки, вартість яких більш ніж доступна більшості користувачів, відкриває принципово нові музичні горизонти.
Платні підписки та їх особливості
Отже, програма встановлена та вхід через акаунт здійснений. Звичайно ж, вам відразу запропонують оформити платну підписку з безкоштовним пробним періодом в 1 місяць. Що ж нам дає підписка?
- доступ до всієї музики та відеокліпів, які є на сервісі й обчислюються десятками мільйонів
- доступ до «бонусів» (лайв-виступів, реміксів і каверів) як в аудіо, так й у відеоформаті
- повну відсутність реклами
- роботу програм у фоновому режимі
- можливість створювати власні плей-листи, оффлайн-мікси (до 100 композицій) і завантажувати контент на свій пристрій
- а також зручну систему навігації, тлумачні рекомендації з урахуванням музичних смаків користувача, музичні новинки й величезну кількість тематичних добірок
Непогано, чи не так? І на вибір є кілька варіантів оформлення передплати:
Індивідуальна передплата – 79 грн на місяць
Найдоступніший спосіб користуватися всіма благами музичного сервісу з одного аккаунта. Незважаючи на те, що робота сервісу обмежена одним обліковим записом, у виборі пристроїв обмежень небагато. Тобто зі свого Google-аккаунта ви спокійно можете використовувати YouTube Music на своєму смартфоні, ноутбуці (тільки веб-версія сайту), телевізорі зі Smart-TV, і ігрових приставках (PlayStation 3-го і 4-го покоління, а також Xbox). І працює сервіс у паралелі, що вельми й вельми зручно.
Сімейна підписка – 119 грн на місяць
Цей тариф дає можливість користуватися принадами ресурсу всією сім’єю. Підключити можна до 6 користувачів старше 13 років. Один аккаунт є адмініструють, і тільки від його імені можна додавати або видаляти членів сім’ї YouTube Music. Оплата відбувається теж з цього облікового запису.
Сімейна підписка + YouTube Premium – 149 грн на місяць
Тут діють усі ті самі правила, що й при звичайній сімейній підписці, але з дуже приємним бонусом. Невелика доплата не тільки дозволяє користуватися музичним сервісом YouTube Music повною мірою, але й дає преміум-підписку на основний YouTube. YouTube Premium, у свою чергу, – це відео без реклами, можливість завантажувати ролики для подальшого їх перегляду в режимі оффлайн і доступ до великої кількості фільмів і серіалів, наявних на сервісі. Останнє для рядового користувача поки не представляє особливого інтересу, тому що весь контент представлений на мові оригіналу і рідко де зустрінеш хоча б російськомовні субтитри. Хоча, якщо ви активно займаєтеся вивченням англійської мови, то ця фішка може вам стати в нагоді.
Як стягується оплата?
Коли ви будете оформляти платну підписку, сервіс відразу ж запропонує підв’язати до вашого Google-аккаунту банківську картку. Але якщо ви вже активно користуєтеся Google Pay або картка вже раніше була прив’язана до облікового запису, то тоді достатньо лише вибрати і підтвердити потрібну картку. За тестовий місяць плата стягуватися не буде, але за наступний місяць оплата буде знята автоматично з вашої картки. Зняття коштів завжди відбувається в один і той самий день місяця.
Наприклад, ви почали користуватися YouTube Music 5 січня. Це означає, що до 4 лютого сервіс буде для вас безкоштовним, а 5 лютого з вашого рахунку буде списана сума, рівна тарифу обраної вами підписки. І потім 5-числа кожного місяця ця плата буде автоматично зніматися з вашої картки. Тобто вам навіть не потрібно тримати додаткову інформацію в голові і пам’ятати, коли там у вас дата наступної оплати.
Що робити, якщо на картці не вистачає коштів для поповнення? У цьому випадку Google надішле вам тактичний лист про те, що сервіс намагався списати з вашого рахунку кошти за підписку, але щось пішло не так. І наприкінці обов’язково вкаже, що повторна спроба зняття буде проведена через 3 дня. Якщо й через 3 дні операція буде також «провалена», то сервіс буде автоматично відключений.
Скільки буде коштувати підписка на YouTube Music, якщо вже підключений Google Play Music?
Відповідь вас порадує – анітрохи. Якщо ви вже маєте платну підписку на старий і добрий Google Music, то YouTube Music буде працювати за замовчуванням. У всякому разі, так буде до тих пір, поки працюють обидва музичних ресурсу. В майбутньому, про що говорить безліч чуток, Google відмовиться від Google Music на користь зручнішого і просунутішого YouTube Music. При цьому компанія постарається зробити максимально комфортним перехід для користувачів, щоб використання нового музичного сервісу не довелося починати з самого початку.
Навігація по інтерфейсу YouTube Music
Оскільки найчастіше ми слухаємо музику зі смартфона, то сьогодні будемо розглядати роботу сервісу на мобільному пристрої. Зазначу, що десктопна і інші версії мають такий же інтерфейс і функціональність, за винятком того, що візуально орієнтовані під інший формат дисплея.
Якщо порівнювати інтерфейс Google Play Music з YouTube Music, то різниця між ними очевидна. Музична версія YouTube більше схожа на свого «старшого відеобрата». Той же темний фон і зручна навігація по сервісу.
Головна
Коли ви відкриваєте Головну сторінку музичного ресурсу, можна побачити цілу стрічку пропонованої до прослуховування музики або кліпів. На самому початку списку знаходиться «Вибране» – ті збірки або виконавці, які ви слухаєте найчастіше. Тут же є плей-лист з назвою «Ваш мікс», в якому зібрані треки, відмічені вами як сподобалися, а також схожі на них. Цей плей-лист дуже схожий на оффлайн-мікс, тільки прослуховується він виключно при підключенні до Мережі.
Наступний пункт – «З історії прослуховування». Сервіс пропонує вам ще раз послухати ті добірки, альбоми та рекомендації, які ви вже слухали раніше. Під ним можна знайти «Нові релізи», в яких містяться свіженькі альбоми (або їх перевипуск) улюблених вами виконавців.
Потім починається величезний список рекомендацій – від добірок по стилям музики або за часом доби (наприклад, «Бадьорий ранок» або «Спокійні треки для вечора») до рекомендацій по виконавцям, де сервіс підбирає до ваших обраним музикантам схожих за звучанням і музичного стилю. У перервах між рекомендаціями можна знайти «Свіжі хіти», «Нові відео», «Живі виступи» і «Хіт-паради» як українські, так і зарубіжні.
Чим гарний такий значний список, так це тим, що користувачеві не доводиться морочитися з приводу того, що ж він би зараз хотів послухати. Перед вами відкривається досить великий і різноманітний список контенту, який буде актуальним в даний момент. Цей список постійно змінюється і адаптується під ваші музичні уподобання, а також час доби. Це дійсно зручно і, ймовірно, для більшості користувачів одна з головних причин підключити подібний сервіс.
Хот-лист
У другій вкладці знаходиться величезний список популярного відео, яке, можливо, може вас зацікавити. Але тут ресурс не стільки керується вашими уподобаннями, скільки пропонує найбільш хайповий та обговорюваний музичний контент. В основному тут можна знайти нові кліпи українських і зарубіжних виконавців. Особисто для мене Хот-лист не представляє особливої цінності, тому що пропоновані кліпи найчастіше не вписуються в рамки тієї музики, яку я люблю. Але це дуже індивідуально.
Бібліотека
Остання вкладка найкомпактніша і, скоріше, є плодом вашої взаємодії з сервісом. Так само, як і на головній, тут доступний «Ваш мікс», дбайливо підібраний YouTube Music, а також горизонтальний список останніх прослуханих вами треків.
Нижче ви можете знайти пункт «Завантажені», в якому знаходиться ваш оффлайн-мікс, доступний для прослуховування без підключення до Інтернету, і нараховує 100 композицій. Примітно, що цей мікс періодично оновлюється. Особливо, якщо ви вручну видаляєте якісь сумнівні композиції, що потрапили в цей трек-лист. Тут же відкривається доступ до скачати композиціям, які зберігаються на вашому пристрої.
У вкладці «Списки» зберігаються призначені для користувача плей-листи, автоматичні добірки, які ви зберігали, а також всі вподобані композиції. Вони зберігаються окремим списком і так і називаються – «Вподобані». До слова, останній пункт також виведений окремо на основній сторінці «Бібліотеки».
У цьому списку залишилося ще 2 пункти – це «Альбоми» і «Виконавці». Як ви вже здогадалися, у першому містяться збережені вами музичні альбоми, а в другому – ваші підписки на тих чи інших музикантів.
Основні налаштування
У меню «Налаштування» можна підкоригувати роботу сервісу й задати необхідну якість контенту. У пункті «Завантажені» ви можете подивитися, скільки місця на вашому пристрої «з’їдає» збережений оффлайн-мікс, а також вибрати якість аудіо і відео, вибрати пункт збереження тільки при підключенні до Wi-Fi і вибрати оптимальну кількість треків (не більше 100) .
Налаштувати також можна економію трафіку, включення потокової музики тільки по Wi-Fi (тоді ви не зможете слухати музику при підключенні до мобільного інтернету), вибрати якість аудіо при різних типах підключення, включити безпечний режим (цензура є скрізь), а також субтитри і повідомлення . Тут же є вбудований еквалайзер, яким можна підтягнути якість звуку. З особистого досвіду скажу, що, при наявності непоганих навушників, в ньому немає особливої необхідності.
У пункті «Конфіденційність і геодані» можна увімкнути або відключити збереження історії перегляду та пошуку, а також налаштувати рекомендації з урахуванням місця розташування і дій. Відразу скажу, що не варто відразу відключати всі-всі пункти. В іншому випадку не дивуйтеся, що рекомендована вам музика сильно відрізняється від тієї, яку ви звикли слухати.
І останній цікавий пункт – «Поліпшити рекомендації». Тут вам запропонують просто величезний список виконавців. Ваше завдання – позначити тих, які вам подобаються, і в подальшому сервіс в рекомендаціях багато в чому буде керуватися тими музикантами, яких ви обрали.
Як зберігаються треки на пристрій?
Напевно, багато хто задається цим питанням. І мені теж стало цікаво, як зберігається оффлайн-мікс і збережені треки. Насправді, усі збережені композиції на вашому пристрої заховані десь у надрах кореневих папок, шлях до яких без півлітра не знайти. Але навіть якщо ви їх відкопали, то використовувати «не за призначенням» навряд чи вийде. Усі викачані композиції зберігаються в хитрому розширенні «…ехо», яке відкривається далеко не всіма застосунками. Це вам не mp3, aac і вже тим більше не flac. А ще файли якимсь чином дробляться, тому розібратися “що до чого” не так вже й просто. Та й чи потрібно взагалі?
Як відбувається підбір музики?
Коли ви тільки починаєте користуватися сервісом, і він ще не до кінця «вивчив» ваші музичні смаки, у рекомендаціях ви можете отримувати багато сумнівного для вас контенту. Наприклад, якщо ви віддаєте перевагу класичному року, то вам може часто муляти очі сучасна попса або заокеанський хіп-хоп, який зараз заполонив усі чарти й музичну індустрію в цілому.
Не варто засмучуватися та лаяти недосконалість сервісу. Музика, яка підбирається для вас, взагалі перебуває у ваших руках. Коли ви вмикаєте будь-який трек з плей-листів, альбомів або добірок, у вас є можливість ставити позначку подобається / не подобається (кнопка «палець вгору» і «палець униз»). Ті треки, яким ви поставили «лайк», збережуться в добірці з сподобалися композиціями, які доступні окремим плей-листом. А треки, що не сподобалися, поступово зникнуть з ваших радарів.
Так, крок за кроком, ви вчите алгоритм радити вам розумну музику. І з часом, якщо ми говоримо про наведений вище приклад, замість Post Malone і Shakira вам будуть «прилітати» рекомендації на Deep Purple і Queen. Краса! Але знадобиться трохи часу.
І наостанок…
За три місяці використання сервісу YouTube Music (у мене з YouTube Premium) я прийшла до наступних висновків. Відносно новий музичний ресурс від Google є збалансованим рішенням для тих, хто часто слухає музику і кому набридло кожен раз слухати одну й ту саму добірку зі свого пристрою, яка припадає пилом там вже добрі п’ять років. Усього за 79/119/149 грн (а це вартість 2-3-4 чашок кави на місяць) можна вирішити проблему «що послухати», а також непогано розширити свої музичні погляди. Адже з кожним днем використання ресурсу він все краще й краще розуміє, що варто вам «підкинути», а від чого краще утриматися. На налаштування такого взаєморозуміння у мене пішло близько місяця. Зате тепер я можу відкрити майже будь-яку рекомендовану добірку і не зітхати з розчаруванням.
YouTube Premium – це окрема тема. Особисто я довгий час взагалі намагалася не користуватися цим найпопулярнішим відеоресурсом, тому що величезна кількість реклами діяла на мене, як червона ганчірка. Останньою краплею стала велика аудіодобірка на звичайному YouTube з різдвяними піснями Френка Сінатри, якою я планувала створити новорічний настрій. І так би воно й було, якби кожні 5-7 хвилин не вискакувала передноворічна реклама одного відомого інтернет-магазину. Який вже тут настрій? Хіба що вимкнути «шарманку» і випити чашку заспокійливого ромашкового чаю. Що ж, тепер проблема вирішена, і користуватися екосистемою YouTube стало значно зручніше та спокійніше.
А якими музичними ресурсами користуєтеся ви? І чи користуєтеся ними взагалі? Чекаємо на ваші коментарі.
За окремі зображення дякуємо fiverr.com, forbes.com, picbon.com, kredite.org