Електротранспорт сьогодні переживає справжній розквіт. Одним з найпрактичніших засобів пересування можна назвати електровелосипеди. Звичайно, у них багато спільного з велосипедом класичним, проте відмінностей, мабуть, більше. І стосується це не стільки конструкції, скільки тих завдань, які кожен з них може вирішити. А коли так, тоді давайте порівняємо між собою класичний та електробайк, виявимо сильні й слабкі сторони обох видів і спробуємо зрозуміти, який же з них краще вибрати. Час прочитання – 9 хвилин.
Зміст
Зовні й електричні, і класичні велики виглядають цілком ідентично: та ж пара коліс, рама, сидіння, кермо й гальма. Винятком є одна дуже важлива особливість – усі електробайки оснащені електричним двигуном, за що й отримали свою назву, акумулятором і контролером («бортовим комп’ютером»). Здавалося б, електровелосипед отримав відносно невеликий апгрейд, але від цього його функціональність відчутно змінилася.
Якщо говорити глобально, то звичайні велосипеди, скоріше, є інвентарем для активного відпочинку, спорту або велотуризму. А електровелосипеди – це вже вид електротранспорту, завдання якого швидше й з великим комфортом доставити водія з пункту А до пункт Б. Стало бути, і сфера застосувань цих двоколісних побратимів різна.
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Електровелосипед |
Запас ходу | До 100 км |
Діаметр колес | 26″ |
Додатково | Матеріал рами – алюміній, амортизація – Fork Shock Absorption, гальма – дискові механічні, 7 швидкостей, IPX7 |
Навряд чи хто-небудь з читачів не знайомий (хоча б поверхово) з класичними велосипедами й не збивав свого часу коліна, намагаючись приборкати це двоколісне диво інженерної думки. У дитинстві їзда на велосипеді була, скоріше, розвагою, але, чим старше ми стаємо, тим більше переваг можемо в ньому розглянути.
Насамперед крутіння педалей сприятливо позначається на здоров’ї і фізичній формі. Періодичні велопрогулянки здатні зміцнити м’язовий каркас, імунітет, серцево-судинну систему (а разом з цим – і нормалізувати кров’яний тиск), знизити рівень стресу, поліпшити поставу, якість сну ійсамопочуття в цілому. Зрештою, велосипед успішно бореться з гіподинамією, бичем XXI століття, і допомагає долати зайві кілограми.
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Міський велосипед |
Характеристики ходової частини | Ригиден, кількість зірочок в передньому блоці – 1, в задньому блоці – 7, 7 швидкостей, механізм перемикання швидкостей – класичний (зовнішній) |
Діаметр колес | 20″ |
Додатково | Складна конструкція рами, багажник, крила, підніжка, маса – 14 кг |
З іншого боку, крім тренажерних функцій, велосипед все ж є транспортним засобом і повноцінним учасником дорожнього руху. У ПДР для велосипедистів прописаний цілий звід правил, якого важливо дотримуватися, якщо ви їдете проїзною частиною. І перед автомобілями у «залізного коня» теж є ряд переваг. Крім того, що велосипед є абсолютним «зеленим» видом транспорту, що не вимагає ніякого палива (крім м’язів і витривалості їздця), він також дозволяє майстерно уникати «пробок», чим грішать великі міста не тільки в ранковий і вечірній час.
З точки зору економії велосипед теж показує себе молодцем. По суті, двоколісний «друг» – це найбюджетніший вид транспорту з усіх існуючих. Вартість самих велосипедів має широкий розкид і дозволяє підібрати модель буквально на будь-який бюджет, на паливо й парковку витрачатися не потрібно, а обслуговування велосипеда обходиться в десятки разів дешевше, ніж автомобіля. Плюс, для їзди вам не потрібні права й страховка, хоча з правилами дорожнього руху ви повинні бути знайомі.
І, нарешті, аматорський велосипедний спорт і туризм зараз популярні як, напевно, ніколи. Сьогодні існує цілий велорух (або, якщо хочете, субкультура), який об’єднує велосипедистів з різних країн. Для багатьох велолюбителів важливо відчувати свою причетність до чогось глобального, що, крім усього іншого, ще й відповідає їх інтересам. І це дійсно здорово.
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | MTB/гірський велосипед |
Характеристики ходової частини | Хардтейл, кількість зірочок в передньому блоці – 3, в задньому блоці – 9, 27 швидкостей, механізм перемикання швидкостей – класичний (зовнішній) |
Діаметр колес | 29″ |
Додатково | Закрита конструкція рами, висота рами – 19,5″ (на зріст 170-190 см) |
Різновидів класичного велосипеда на сьогоднішній день дуже багато. І кожен з них має свою спеціалізацію. Деякі призначені для їзди пересіченою місцевістю та гірськими схилами й навіть мають поділ на підвиди для різних дисциплін, інші орієнтовані на катання рівнішими дорогами («шоссейники»), а деякі й зовсім розраховані на екстремальні заїзди та стрибки з велотрамплінів. Це говорить про те, що види велосипедів пристосовані буквально під будь-який спосіб їзди або вид спорту, щоправда, у цьому ж і криється його недолік. Якщо ви не проти поганяти горами, а, крім цього, ще любите тривалі велосипедні заїзди за місто, то для кожного виду відпочинку з великою часткою ймовірності вам знадобиться окремий велосипед. Для справжніх велофанатів це є само собою зрозумілим, але для більшості любителів покупка двох або більше «коней» здається нерозумним виходом – і в плані витрат, і в плані зберігання.
Крім цього, використовувати класичний велосипед як повсякденний транспорт – це не найкраща ідея. Особливо, якщо ви робите на нього ставку, щоб щодня добиратися на роботу. У вас навряд чи буде можливість прийняти душ після поїздки, а попереду на вас чекає цілий робочий день. До того ж не всі підприємства пропонують для своїх працівників велопарковку, тому питання зі зберіганням свого двоколісного друга теж залишається відкритим.
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Міський жіночий велосипед |
Характеристики ходової частини | Ригиден, кількість зірочок в передньому блоці – 1, в задньому блоці – 1, 1 швидкість |
Діаметр колес | 26″ |
Додатково | Відкрита конструкція рами, висота рами – 18″ (на зріст 160-182 см), підніжка, крила, захист ланцюга, багажник |
Якщо говорити про умови для їзди на велосипеді містом, тут теж існує маса нюансів. І насамперед це стосується слабкої адаптації українських доріг для велосипедів, як для учасників руху, – дуже мало спеціалізованих велодоріжок. Також має місце недостатній рівень «велосипедної культури», який періодично спостерігається відносно автомобілістів до велолюбителів.
Парковки для двоколісних теж є не скрізь, хоча варто віддати належне, що за останні років 10 їх стало значно більше. Однак, якщо знову підняти тему про «культуру», то немає ніяких гарантій, що після повернення ви знайдете свій велосипед з тою ж комплектації, з якою ви його паркували. Але це питання вже, скоріше, моральне, тому безпосередньо до недоліків велосипедів не відноситься. Хоча, це теж варто враховувати. Справедливості заради відзначимо, що ці «особливості» стосуються як звичайних, так й електровеликів.
Електровелосипеди відомі людству ще з кінця XIX століття. Але тоді двоколісний ноу-хау з мотором так і не отримав належної уваги, адже на ту епоху припав бум автомобілебудування, та й до того ж конструкція була далекою від досконалості. Але в останні кілька років персональний електротранспорт отримав друге дихання й зараз активно розробляється багатьма виробниками.
Головним плюсом сучасних електровелосипедів є той факт, що для приведення його в рух не потрібно налягати на педалі – з цим впорається електродвигун. А це означає, що за допомогою движка можна долати великі відстані й з комфортом їздити в гору майже без зусиль, при цьому вік і ступінь фізичної підготовки не має ніякого значення. Прохідність більшості електровелосипедів дозволяє пересуватися по асфальту та грунтовими дорогами, але деякі моделі мають ширші колеса, що дає можливість їздити й бездоріжжям.
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Електровелосипед |
Запас ходу | До 100 км |
Діаметр колес | 20″ |
Додатково | Матеріал рами – алюміній, гальма – дискові механічні, 7 швидкостей |
Одним з найважливіших показників у електробайка є запас ходу. Найскромніші моделі можуть проїхати на одному заряді 25-30 км, а просунуті – до 100 км за раз. Якщо говорити про максимальну швидкість, то «стеля» в електровелосипеді зазвичай становить від 25 до 40 км/год, але на практиці ця цифра трохи менша. Так чи інакше, але навіть 20-30 км/год – це більше, ніж можна вичавити на звичайному велосипеді. Звичайно, якщо ви не професійний велогонщик.
Заряджається акумулятор від звичайної побутової розетки, стало бути, для зарядки не буде потрібно якихось додаткових пристосувань, а вартість однієї поїздки обійдеться дешевше, ніж проїзд у громадському транспорті. Щоправда, доведеться запастися терпінням – на повний заряд зазвичай іде від 4 до 7 годин, що не так вже й швидко, як хотілося б. Спеціально для цього деякі моделі мають знімний акумулятор – так його можна зняти й зарядити, наприклад, на роботі. Хоча більшості водіїв досить ставити велосипед на зарядку на ніч, як смартфон, – у більшості випадків запас ходу «покриває» щоденні поїздки.
До слова, якщо акумулятор розряджений, то завжди можна підстрахувати себе педалями. І це дійсно зручно, особливо, якщо поглянути на інші типи персонального електротранспорту. Наприклад, якщо в розпал їзди «сяде» акумулятор на гіроскутері чи електросамокаті, то подальший шлях їх доведеться нести в руках або котити самостійно. На електровелосипеді ж – сів і поїхав, хоч на движку, хоч на своїй «тягловій силі». І цим не може похвалитися жоден інший вид електротранспорту.
Електровелосипед відмінно показує себе в їзді містом – на ньому можна з вітерцем і комфортом домчати до місця навчання, віддаленого магазину або роботи, наприклад, без необхідності терміново відвідати душ. Однак проблеми з паркуванням у нього такі самі, як й у звичайних велосипедів – не скрізь вони є.
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Електровелосипед |
Запас ходу | До 65 км |
Діаметр колес | 26″ |
Додатково | Матеріал рами – алюміній, гальма – дискові механічні |
Незважаючи на всі очевидні плюси електровелосипедів, без ложки дьогтю тут теж не обходиться. Два найочевидніших контраргументи проти електробайка – це досить велика вага (до 30 кг) і вищій цінник порівняно з “класикою”. Цьому сприяє наявність електродвигуна та акумулятора – це якраз те, що робить електровелосипеди и важчими, і дорожчими. Через більшу масивність у режимі педального приводу на ньому важче їхати, а якщо зберігається електровелосипед у квартирі, то підняти на поверх його буде складніше, ніж звичайний великий.
Технічно електровелосипедом можна користуватися хоч цілий рік, щоправда, для їзди в зимовий час його доведеться «перевзути». Але варто розуміти, що в умовах знижених температур заряд акумулятора буде танути швидше і, відповідно, запас ходу буде меншим. Якщо в теплу пору року одного заряду вам з лишком вистачає для їзди по певному маршруту, то взимку брак заряду доведеться «докручувати».
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Електровелосипед |
Запас ходу | До 60 км |
Діаметр колес | 26″ |
Додатково | Максимальне навантаження – 150 кг, тип гальма – дискові механічні |
Крім цього, електровелосипеди – це не спортивний і не туристичний транспортний засіб. Якщо пересічна місцевість для нього ще підходить, то гірська – це не про електробайк. Те ж саме стосується й велотуризму – якщо частину відстані можна проїхати на електротязі, то кілометри, що залишилися, потрібно буде долати самостійно. І це при тому, що, крім своєї ваги й спорядження, доведеться «тягнути» і близько 30 кг зверху (тут кардіотренування плавно переходить у силове). Хоча можна спланувати свій маршрут так, щоб у вас була можливість заряджати акумулятор щоночі, але, погодьтеся, це не завжди буває можливо.
У світлі всього перерахованого вище навряд чи можна прийти до однозначної відповіді. Вибір будь-якого двоколісного «коня», хоч з електродвигуном, хоч без нього, безпосередньо залежить від того, з якою метою та для чого ви його купуєте.
Якщо ви шукаєте міський засіб пересування і, як наслідок, альтернативу громадському транспорту, то електровелосипед підійде для цих цілей як не можна краще. Занадто великі відстані йому не під силу, але впоратися з «доставкою» водія в рамках міста – у цьому він дійсно гарний. Тим більше, що необов’язково на ньому пересуватися тільки асфальтом – можна «зрізати кути» парками, алеями та житловими дворами. Однак підкачати м’язи або відправитися у велопохід на ньому буде незручно.
Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | MTB/гірський велосипед |
Характеристики ходової частини | Хардтейл, кількість зірочок в передньому блоці – 3, в задньому блоці – 7, 21 швидкість |
Діаметр колес | 29″ |
Додатково | Закрита конструкція рами, висота рами – 19″ (на зріст 170-190 см) |
У плані туризму й спорту краще себе показують, звичайно ж, звичайні велосипеди, які мають різну спеціалізацію для тих чи інших цілей. Крім цього, класичний велик обійдеться дешевше (не будемо говорити про ті моделі, цінник яких має п’ять нулів) і з ним без проблем можна махнути куди-небудь за місто з наметами.
Чи зможуть електробайки згодом витіснити класичні велосипеди? Це навряд чи. Звичайні велики вже давно завоювали своє місце в нашому повсякденному житті, тому змістити їх з якогось п’єдесталу в доступному для огляду майбутньому буде неможливо. Плюс, інтерес до них підігріває тренд активного відпочинку та здорового способу життя. Це електровелосипедам належить посісти своє місце «під сонцем» і стати для нас чимось цілком звичайним. І, судячи зі зростаючого попиту на такі девайси, у них є для цього всі задатки.
Також за темою:
Беріть участь у розіграші смартфона Samsung Galaxy S25 FE 5G 8/128GB JETBLACKУмови розіграшу:Розіграш діє з 04.09.2025 р. по 12.09.2025 р.…
Бери участь у розіграші ігрової клавіатури Logitech G15 Lightspeed TKL (більше…)
Вибір між двома крутими флагманами — це складний компроміс, проте справа, як завжди, в деталях. Смартфони Pixel відомі передовими камерами,…
Бери участь у розіграші сольової гвинтівки для полювання на комах Bug-A-Salt 3.0 (більше…)
Бери участь у розіграші механічної клавіатури HATOR Rockfall 3 Mecha та ігрової миши HATOR Quasar 3 ULTRA – легка, швидка та…
Ось нарешті знайшовся вільний вечір, ви зручно розташувалися на дивані та готові відпочити, але потім годинами гортаєте стрічки кіносервісів і…