Ось і минуло непомітно, вкотре, літо, і наближається кінець осені. Саме час автомобілістам задуматися про швидку заміну літніх покришок на зимові.
Зимові шини це не просто необхідність, а насамперед ваша безпека, пішоходів і безпека колег-водіїв на дорозі. Адже, я гадаю, усі спостерігали при першому снігу «день бляхаря». Тому, якщо ви не хочете його святкувати разом із недбайливими автомобілістами, які не “перевзулися» вчасно, пропонуємо вам до ознайомлення цю статтю з вибору зимової гуми для вашого сталевого коня.
Зміст
Отже, головне питання – коли ж саме треба змінити літні шини на зимові. Чіткої відповіді з датою немає. Тут усе залежить від погодних примх. У той момент, коли температура навколишнього середовища опускається нижче +7°С, гума, з якої виготовлена літня покришка, втрачає свої фізичні властивості (падає зчеплення з дорожнім покриттям), просто кажучи, «дубїє» (вона й так за своєю природою тверда й створена для того, щоб протистояти високим температурам літнього дорожнього покриття). І це може призвести до досить неприємних наслідків, адже гальмівний шлях вашого автомобіля виросте, а ви за звичкою будете оперувати літніми параметрами.
І не ведіться на вигадки про те, що буде достатньо надіти зимову покришку лише на одну вісь (провідну). Це поширена помилка серед деяких автолюбителів. Адже вони вважають, що зимова гума потрібна лише для того, щоб рушити з місця, а ще для того, щоб загальмувати. Але ж вони не беруть до уваги випадок, коли на дорозі може утворитися наплив або колія, або ж просто входження в поворот на швидкості – є велика ймовірність, що машину може «кинути», і ви підете в занос, а там – як пощастить.
Тому не випробовуйте долю й беріть відразу всі чотири покришки. Та й після того, як поставили їх на автомобіль, постарайтеся напочатку не ганяти й звикнути до зміни гуми. Це стосується й випадку коли випаде перший сніг – постарайтеся вибрати ділянку дороги, яка вільна від учасників руху. Злегка розженіться й пригальмуйте – відчуйте як поводиться автомобіль, прислухайтеся до своїх відчуттів. Це повинно допомогти вашому організму перейти на «зимовий» стиль водіння.
З питанням “Коли й скільки покришок потрібно ставити на автомобіль перед початком зими” начебто розібралися. Тепер торкнемося питання, які ж покришки бувають. Якщо грубо говорити, то буває шипована гума, гума з посадковими місцями під шипи й нешипована.
Шиповані покришки – це покришки, у яких в особливих посадкових місцях на зовнішній поверхні розташовані шипи, які виготовлені зі спеціальних твердосплавних зносостійких матеріалів (зазвичай із добавкою карбід вольфраму). Зазначені шипи дозволяють збільшити зчеплення з поверхнею на дорогах, де утворився лід або «накатали» сніг.
Ще таке застосування поліпшує керованість автомобіля під час руху і, звичайно ж, скорочує гальмівний шлях (хоча цього не достатньо, щоб дотримуватися літньої манери водіння). Але це не всі відмінності між гумою з шипами і без. Суть у тому, що підстава блоків-протекторів виготовлена з твердішої гумової суміші для того, щоб шипи надійно сиділи в посадковому місці.
Покришки з посадочними місцями під шипи. Звідки виник цей вид шин? Справа в тому, що в деяких країнах із м’яким кліматом на законодавчому рівні заборонене використання покришок із шипами з огляду на те, що вони пошкоджують дорожнє покриття. Ось виробники, поміркувавши, з часом знайшли такий вихід – гума поставляється з готовими отворами під шипи.
Нешипована гума умовно ділиться на два види – це скандинавські або арктичні покришки для суворих зимових умов та європейські – для легших умов експлуатації, тобто для м’яких зим. Їх основна відмінність одна від одної криється в складі гумотехнічної суміші.
Як же визначити, яку гуму взяти. Наприклад, якщо автомобіль експлуатується за температурою нижче -10°С і в умовах великої кількості снігу, то вам, імовірніше, підійдуть скандинавські покришки.
Основне призначення таких покришок – забезпечити гарне зчеплення на обмерзлій чи засніженій дорозі. Малюнок протектора в основному складається з різних прямокутних і ромбічних фігур, розташування яких має шаховий порядок. Відстань між цими фігурами істотна, що дозволяє сніговій каші, що потрапила в ці канавки, безперешкодно вилітати, приводячи до самоочищення колеса.
А якщо ж температура не опускається нижче -5°С і за містом ви не частий гість, тоді можна обійтися європейськими шинами. По суті, ця гума нагадує літню протидощові шину. Вона повинна забезпечити зчеплення шини з поверхнею при мокрому снігу й дощу. Малюнок протектора виконаний у вигляді безлічі водовідвідних канальців, що утворюють своєрідну мережу. Плюс по краю протектора присутні великі грунтозацепи.
Зимові шини повинні мати маркування на бічній поверхні «M + S» (Mud + Snow) і/або «Winter», що в перекладі означає «бруд і сніг» і/або «зима».
Є ще один тип шин, який ми не згадали на початку – це всесезонні шини (маркування «All season» – «Всесезонні» або «All weather» – «Всепогодні»), які використовуються деякими автомобілістами заради економії коштів. Але у «всесезонці» криється небезпека у вигляді втрат властивостей зчеплення за температуроюнижче -5°С, а за температурою вище +30°С відбувається прискорене зношення протектора. Тому цей вид шин не бажаний для використання в наших регіонах.
Тепер, розглянувши те, які бувають шини та коли їх потрібно міняти, коротко пройдемося по тому, як усе ж їх вибрати.
Перше, відразу визначаємося з вибором типу шин – із шипом або без нього. Якщо без шипа, то відразу вибираємо серед двох варіантів – скандинавські або європейські. Далі – розмір шин. Якщо ви ще не в курсі, який розмір покришок вашого автомобіля, вам допоможуть наліпки або на нижній частині дверей водія, або на порозі, або на стійці, знову ж таки з боку дверей водія, або на ляді бензобака. А якщо є інструкція з експлуатації, то взагалі все просто – дивіться всередині книжки. Бажано слідувати пораді заводу-виробника. І пам’ятайте, що ширша покришка може вести себе гірше вузької на засніженій дорозі.
Далі, виходячи з бюджету, визначаємося з брендом:
Хоча китайському бренду і не так багато років (почали роботу з 1988), але на сьогодні це один із найбільших заводів на території країни. Почавши з самого початку (як бувало часто) – з копіювання західних технологій, через деякий час відправили своїх фахівців на підвищення кваліфікації до США. А набравшися досвіду, купили в Японії виробничу лінію.
Sunny SN3860 185/65 86T є гумою під шипи. Завдяки продуманому малюнку протектора покришка з легкістю звільняється від налиплого снігу, знижений ризик аквапланування в моменти танення снігу.
Nokian Nordman RS2 195/65 R15 95R – міцний середняк із направленим малюнком протектора, який створений для країн із суворим морозним кліматом, для їзди зі складними дорожніми умовами. Вони забезпечують дуже гарне зчеплення з дорогою. Nokian Nordman RS2 є моделлю безпечного комфорт-класу. Майже в усіх ситуаціях на дорозі ці шини поводяться передбачувано.
Ну, і є зовсім вже дешеві моделі з назвами брендів, які важко вимовити й запам’ятати, з досить сумнівною якістю, одним словом – «сажа» на корді. Їх ви можете брати лише на свій страх і ризик.
Далі, визначаємося з рітейлером, і саме вже в магазині або в поштовому відділенні (при отриманні) уважно огляньте покришки й зверніть увагу на термін придатності – він не повинен перевищувати 2 роки, оскільки гума чим довше зберігається, тим більше втрачає свої властивості.
Зображення були взяті з allo.ua, asva.ua, drive2.ru, whattruck.ro, TireBuyer.com
Беріть участь у розіграші смартфона Samsung Galaxy S25 FE 5G 8/128GB JETBLACKУмови розіграшу:Розіграш діє з 04.09.2025 р. по 12.09.2025 р.…
Бери участь у розіграші ігрової клавіатури Logitech G15 Lightspeed TKL (більше…)
Вибір між двома крутими флагманами — це складний компроміс, проте справа, як завжди, в деталях. Смартфони Pixel відомі передовими камерами,…
Бери участь у розіграші сольової гвинтівки для полювання на комах Bug-A-Salt 3.0 (більше…)
Бери участь у розіграші механічної клавіатури HATOR Rockfall 3 Mecha та ігрової миши HATOR Quasar 3 ULTRA – легка, швидка та…
Ось нарешті знайшовся вільний вечір, ви зручно розташувалися на дивані та готові відпочити, але потім годинами гортаєте стрічки кіносервісів і…