Агресивну контурування вже давно стало антитрендом у макіяжі, але його полегшена повсякденна форма надовго залишиться в нашій макіяжній «рутині». У нашій статті поговоримо про те, що таке контуринг, якими бувають засоби для контурування, який краще вибрати та як використовувати. Час прочитання —7 хвилин.
Зміст
Що таке контуринг і навіщо він потрібен
Контуринг — це техніка макіяжу, за допомогою якої можна скорегувати форму обличчя та надати йому гармонійні пропорції. Адже якщо на обличчі тільки тональний засіб, зафіксований пудрою, воно виглядає плоским та абсолютно неприродним. За допомогою контуруючого засобу або, як його ще називають, скульптора, можна створити на обличчі природні тіні, які робитимуть стрункішим або коригуватимуть особливості обличчя. На відміну від тональних засобів і консилерів, тут мова йде не про корекцію кольору шкіри, а саме — про «побудову» обличчя та роботу з його формою.
Так, наприклад, за допомогою контурування можна лоб зробити вужче або нижче, ніс — тонше або коротше, губи — об’ємніше, а овал обличчя — стрункішим. Контурування має на увазі використання засобів-антиподів: темних для затемнення та світлих для висвітлення окремих ділянок обличчя. Якщо для затемнення використовуються скульптори, то для висвітлення можна використовувати консилер на тон-два світліше тонального засобу (і як правильно вибрати консилер ми вже розповідали) або спеціальні хайлайтери без блиску. Утім, в палетках (як сухих, так і кремових скульпторів), а іноді й у стіках для контурування обличчя зазвичай передбачені обидва види засобів — для освітлення та затемнення.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Палетка для сухого контурингу |
Вага продукту | 17,5 г |
Види засобів для контурингу
Умовно скульптори можна поділити на дві категорії: кремові та сухі. Давайте розглянемо кожен із них детальніше.
Сухий скульптор
Сухі контуруючі засоби представлені у форматі пудри й наносяться зазвичай пензликами. Важливо пам’ятати, що сухі продукти завжди наносяться на сухі, тому використовувати сухий скульптор треба на закріплений пудрою тон. У цьому випадку пудра послужить основою для якісного розтушовування сухого засобу для контурингу, який не ляже на тональний крем плямою. Особливо їм зручно опрацьовувати відносно великі зони обличчя: бічні ділянки лоба, зону під вилицями та нижньою щелепою, шию.
Сухий скульптор подружиться з будь-яким типом шкіри, але особливо підійде для жирної, оскільки кремові продукти можуть погіршити макіяж. Також сухий контуринг часто рекомендують тим, хто тільки починає освоювати техніку скульптування обличчя. Існує думка, що новачкам працювати з ним легше. Але насправді це, імовірінше, справа звички — нюанси в роботі є в кожного типу скульпторів, і переборщити або погано розтушувати можна як сухі, так і кремові засоби.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Палетка для сухого контурингу |
Вага продукту | 17,2 г |
Але те, чого не можна відняти в сухого скульптора — це його доречність у повсякденному макіяжі. При правильному нанесенні та розтушовуванні він виглядає природно й відмінно підходить для макіяжу на кожен день. Тому в косметичці багатьох представниць прекрасної статі знаходиться саме такий продукт.
Кремовий скульптор
Кремові контуруючі засоби більш пігментовані та найчастіше зустрічаються в палетках на кілька відтінків або стіках (олівцях). Для їх нанесення можна використовувати пальці, косметичний спонж або пензлі. Пензель знадобиться зі штучним ворсом, не дуже великий і з плоским зрізом — для роботи з основними зонами, і ще один, поменше, для нанесення й розтушовування на дрібних ділянках обличчя. Наноситься кремовий продукт легкими рухами, щоб не розтягувати пігмент, а акуратно вмішувати його в тональний крем. І, оскільки засіб кремовий, працювати ним потрібно прямісінько на тональному кремі без пудри — це забезпечить ідеальне розтушовування.
Кремовий скульптор зазвичай не використовують щодня. Звичайно, якщо ви не Кім Кардашьян. Робота з кремовим продуктом скрупульозніша й вимагає більше часу на опрацювання всіх зон. Зате кремоподібний засіб дозволяє ювелірно скорегувати форму невеликих ділянок обличчя (носа, наприклад), де сухим продуктом працювати складніше.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Кремова палетка для контурингу |
Вага продукту | 4,2 г |
Щоб зробити кремовий контуринг повсякденнішим, його можна наносити не “на”, а “під” тональний крем. У цьому випадку пігмент скульптора буде просвічувати з-під тону (важливо не брати тональний засіб типу full coverage, тобто щільного покриття) і виглядати натуральніше. Якщо він буде майже непомітний, а потрібно домогтися щільнішої пігментації, завжди можна продублювати його сухим контурингом поверх пудри.
Як вибрати відтінок засобу для контурингу
Те, наскільки слушним скульптором виявиться обраний засіб, безпосередньо залежить від його відтінку. Важливо пам’ятати, що засіб для контурингу — це не бронзер із червонувато-золотистим підтоном і шіммером, який може за два помахи пензля підкреслити загар і зробити обличчя більш відпочившим. І, звичайно ж, не рум’яна, які потрібні для того, щоб освіжити обличчя та надати йому «живий» рум’янець.
Ідеальний скульптор — кольору природної тіні, тому найкращим вибором стане контуруючий засіб із холодним або нейтральним підтоном, тобто сіро-коричневий колір або, як він часто зустрічається в косметичних засобах, кольору Taupe. Цей відтінок підходить максимальній кількості світлошкірих дівчат. Якщо підтон шкіри теплий чи шкіра смаглява, можна використовувати скульптор нейтрального або злегка теплого відтінку, але без явного червоного пігменту. Інакше ефекту природної тіні на обличчі добитися не вийде, і скульптор виглядатиме чужорідно, як би добре ви б його не розтушували.
Якщо важко визначитися з ідеальним кольором засобу для контурування, на допомогу можуть прийти палетки з кількома відтінками. Порівнюючи кольори й підтони один з одним, ви зможете зрозуміти, який відтінок підходить вам найбільше.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Палетка для сухого контурингу |
Вага продукту | 4,2 г |
Зони нанесення
Існує загальноприйнята «карта» нанесення скульптуруючих засобів для обличчя, за допомогою яких можна візуально зробити обличчя стрункішим, а його риси — витонченішими. До них варто віднести:
- підвиличну зону (область під виличною кісточкою) — контуринг у цій зоні зробить вилиці окресленішими, додасть обличчю стрункості;
- область під нижньою губою — візуально збільшить губи;
- зона під (або вздовж) нижньою щелепою — допоможе зробити овал обличчя чіткішим;
- бічні сторони шиї — шия виглядатиме стрункіше й довше;
- складка верхньої повіки та підбровна зона — пропрацювавши залишками засобу на кисті цю область, візуально можна збільшити очі.
Такі нехитрі прийоми можна умовно назвати універсальними, оскільки в більшості випадків опрацювання цих зон контурингом моментально перетворює обличчя більшості дівчат. Однак у скульптора куди ширші можливості — з його допомогою можна скорегувати «неправильні» риси обличчя та його форму.
Кілька слів про світлотіньову корекцію
Якщо говорити про форму обличчя, то найгармонійнішою прийнято вважати овал. І один із законів макіяжу говорить, що результат світлотіньової корекції повинен максимально наближати нас до овальної форми. За допомогою світлого консилера та контурингу можна компенсувати більшість особливостей нашого обличчя. Але в цій справі важливо пам’ятати основне правило світлотіньової корекції: усе, що треба приховати або зробити менше — затемнюємо, усе, що підкреслити й збільшити — висвітлюємо.
Так, наприклад, широкий лоб можна скорегувати, якщо висвітлити центральну зону люба до лінії росту волосся й затемнити область біля скронь, високий — затемнивши зону уздовж росту волосся, висвітлюючи центральну ділянку чола над бровами. Якщо нижня щелепа доволі масивна, а форма обличчя, імовірніше, нагадує квадрат, пом’якшити його можна за допомогою освітлення центру обличчя (чола, носа й підборіддя) і затемнення «кутів» — крайніх точок нижньої щелепи та скроневої зони, м’яко виводячи контурингом квадрат в овал.
Багатьох дам категорично не влаштовує форма свого носа, і це можна компенсувати правильним скульптування. Важливо розуміти, що жоден контуринг не здатний глобально змінити зовнішність, але відвернути увагу від, як вам здається, недоліків, підкреслити переваги та гармонізувати обличчя в цілому — це одна з його головних місій.
Широкий ніс можна зробити візуально вужче, якщо висвітлити центральну частину й затемнити бічні сторони від лінії росту брів, ведучи розтушовування на крила носа, довгий ніс «вкоротити» шляхом затемнення бічних ділянок і кінчика носа, і так далі. Зрозумівши принцип світлотіньової корекції і ті нюанси, які вам би хотілося змінити на своєму обличчі, легке контурування може стати частиною вашого повсякденного макіяжу.

Параметры | Характеристики |
---|---|
Тип | Палетка для сухого контурингу |
Вага продукту | 14 г |
Нюанси роботи із засобами для контурингу
Найважливіше в роботі з контурингом — це ретельне розтушовування. Незалежно від того, який тип продукту ви використовуєте. Навіть якщо ви досконально знаєте своє обличчя та визначили «правильні» зони для опрацювання скульптором, погане розтушовування може зіграти злий жарт і надати обличчю «тигровий» раскрас.
Якщо ви використовуєте кремовий контуринг, найзручніше з ним працювати пальцями, оскільки від тепла рук засіб стає пластичнішим і легше тушується. Але, якщо вам зручніше працювати з косметичним спонжем або пензлями, завжди будь ласка. Ще одне важливе правило при нанесенні будь-якого скульптора пензлем — їх, пензлів, має бути кілька й вони мають бути чистими. Одним пензлем можна наносити продукт і злегка відтушовувати в боки, а другим чистим ензлем доводити розтушовування до ідеалу.

Параметри | Характеристики |
---|---|
Тип | Набір пензлів для макіяжу в чохлі |
Комплектація | Пензель для пудри скошений, для рум’ян, для тіней, скошений пензель, для губної помади або блиску, для нанесення тональної основи, чохол |
Перед тим, як почати роботу з контурингом, важливо забезпечити собі гарне рівномірне освітлення. Воно може бути природним або штучним, але важливо, щоб світло рівномірно освітлювало обличчя. Якщо освітлення буде одностороннім, цілком імовірно, що скульптору на освітленій стороні буде менше й вона виглядатиме світліше, а та, яка була в тіні, — навпаки, темніше. Взагалі рівномірне світло в макіяжі грає дуже важливу роль, тому не варто ним нехтувати.
І, нарешті, ще один нюанс при роботі зі скульптором — не переборщити з ним. Краще наносити засіб поступово й нашаровувати, ніж один раз шльопнути від душі й потім думати, як знімати надлишки. Ця процедура зазвичай займає багато часу, а іноді і є причиною, з якої доведеться змивати весь попередній макіяж і наносити все заново.
Також за темою: