Сьогодні ми представимо вашій увазі коротку перекладену статтю про історію створення застосунка доповненої реальності для магазину АЛЛО. З чим зіткнулася компанія Wear Studio та як вирішила проблеми які виникли – ви дізнаєтеся з цього матеріалу.
Скажемо пару слів про творця цього шедевра, Wear Studio. Компанія розробляє мобільні застосунки, а також рішення з технологіями доповненої та віртуальної реальності для платформ мобільних пристроїв (iOS, Android), точок доповненої реальності і VR-гарнітур. Вони працюють над тим, щоб впровадити AR та VR-технології у повсякденне життя.
І коротко про доповнену реальність. Доповнена реальність – це можливість побачити більше за рахунок доповнення звичного нам фізичного світу цифровим. Віртуальний світ накладається на реальний, тим самим розмиваючи межу між реальним й віртуальним. І те, що раніше ми вважали далекою й не досяжною науковою фантастикою, уже на порозі нашого дому. І напевно в найближчому доступному для огляду майбутньому ми вже не зможемо уявити собі життя без подібних технологій. Далі, як і обіцяли, переклад тексту з офіційної сторінки компанії Wear Studio.
Як АЛЛО відкрила одночасно «100 000 магазинів»
Коли ми зв’язалися з АЛЛО, щоб обговорити майбутній AR-застосунок (застосунок доповненої реальності) – Allo Virtual Shop, вони задали одне дуже дивне запитання: «А ви дивилися «Валеріан та місто тисячі планет» Люка Бессона?». Зізнатися, це досить несподіване запитання для серйозної зустрічі у форматі B2B.
І потім я згадав «Великий ринок», показаний у цьому фільмі. Гігантський, майже нескінченний торговий центр з іншого виміру з миттєвим доступом до мільярдів продуктів. І щоб потрапити в це віртуальне середовище, покупцям доводилося вдягати окуляри VR (віртуальної реальності). Уся концепція виглядала, як кінцева покупка у віртуальної реальності, про яку мріють усі споживачі. Створення AR-застосунка для маркетингових послуг, який нагадував би цей «Великий ринок», було завданням складним. Але ми все ж вирішили зробити це для АЛЛО, щоб мільйони клієнтів отримали можливість придбати незабутній досвід купівлі у віртуальному середовищі. І заодно зробити невелику революцію у світі AR, а чому б і ні?
Яка ж була найскладніша задача АЛЛО?
ІТ-директор компанії АЛЛО Костянтин Авілов прокоментував питання які виникли та шляхи їх вирішення для компанії: «Головне завдання цього проекту полягало у тому, щоб надати нашим клієнтам доступ до усіх товарів компанії АЛЛО, частину яких ми не можемо продавати у реальних магазинах. Наша основна продукція – мобільні телефони, планшети, ноутбуки. А маючи в Україні величезний ринок незакритих потреб, ми змогли розширити асортимент продукції та продавати холодильники, пральні машини, телевізори й водонагрівальні котли онлайн. А також багато іншого. На жаль, ми не змогли б продемонструвати усі ці продукти у наших магазинах із площею у 100 квадратних метрів. І найкращим вирішенням цієї проблеми виявився віртуальний магазин. Ми прийняли рішення відкрити одразу «100 000 магазинів» одночасно й зробити покупки дійсно зручними для наших клієнтів».
«Будь-який магазин електронної комерції – це в основному величезна колекція фотографій з описом продуктів. І все. Але цього явно недостатньо для сучасного покупця, який вимагає більшого. Наш віртуальний магазин – це можливість побачити усі побутові прилади так, якщо б вони були реальними. Клієнти можуть перевірити, як ці прилади виглядають зовні та всередині. Схоже, ринку потрібні були такі інновації вже давно. І ми дуже раді бути лідерами на ринку з реалізації даної технології».
Наснага? Нас надихнув Pokemon Go, своєю популярністю та простотою. Поодинокі роздрібні продавці вже продавали товари з використанням AR. Проте, нам вдалося створити виключно реалістичні 3D-моделі з максимальною кількістю деталей, і це виділило нас із загальної маси. Крім того, ще однією проблемою для нас була відсутність серйозного досвіду у користувачів. Більшість користувачів не є вундеркіндами й для них просто необхідні були прості рішення. Іншими словами, будь-який мобільний застосунок, створений сьогодні, навіть найінновацінніший, має бути інтуїтивно зрозумілим і навіть приємним для використання нашими клієнтами. Це зона їх комфорту. І ми впоралися з цим завданням».
Більш того, виявилося, що магазин віртуальної реальності – це можливість втілити в життя два основних принципи АЛЛО. Компанія ставить собі за мету надати клієнтам найширший вибір варіантів, а також швидку та зручну доставку продукції. Крім цього, АЛЛО прагне створити ефект «WOW» та індивідуальний підхід до клієнта.
Декілька слів про компанію АЛЛО
АЛЛО, яка була заснована у 1998 році, стала одним з найефективніших мультиканальних роздрібних торговців на українському ринку. І одним з найбільш пізнаваних магазинів побутової техніки завдяки яскравій стратегії бренду. Більш того, компанія є лідером у сфері Інтернет Речей та другою найбільшою роздрібною мережею інтернет-магазинів в Україні з річним доходом вище $100 млн за даними Forbes.
Більшість магазинів розташовані у популярних місцях міст, і їх немає сенсу кудись переміщати.
Доповнена реальність – це чарівне рішення для роздрібних продавців
Як будь-яка велика роздрібна мережа, АЛЛО зіткнулася з усіма поширеними проблемами для роздрібних торговців. Однак, згідно зі статтею, що вийшла у недавньому випуску журналу «Harvard Business Review», роздрібна торгівля у найближчі кілька років буде активно інвестувати у AR, тільки тому, що AR вирішує 3 основні проблеми роздрібних торговців:
Оптимізація торгових площ не є примхою, це необхідність для більшості сучасних підприємств. Як ви знаєте 2017 рік був найжорсткішим для сектора роздрібної торгівлі через рекордну кількість закриттів магазинів. Іншими словами, покупці показали, що вони хочуть, і будуть купувати в Інтернеті. Віртуальний простір може стати найефективнішим рішенням для роздрібних торговців у цьому сенсі.
Покращений рівень візуалізації. Будь-який AR-застосунок красномовніше, ніж десятки зображень і нудних написів поруч. Нам вдалося створити 3D-моделі пристроїв, відтворивши їх реалістичними на 100%.
Реклама за допомогою AR – ця стратегія носить назву «один постріл – одне влучення». Люди дуже емоційно реагують на такі речі, як анімація AR, і це найефективніший підхід до реклами продукції. Крім того, якщо ви вже користувалися створеним AR-застосунком, ви могли помітити, що на стінах висять банери. Деякі клієнти вважають, що це екрани телевізорів, інші відзначають, що це банери. Але це не змінює суті – це ненав’язлива реклама. І це працює.
І схоже, що співпраця між нашою компанією по розробці AR та АЛЛО призвела до того, що одним пострілом були вдало вражені усі 3 цілі.
Нова ера доповненої реальності
Але найцікавіше, що цей AR-застосунок для АЛЛО ознаменував початок нової ери. Для підприємств це можливість вийти за рамки часу та простору й відкрити стільки магазинів, скільки вони можуть собі дозволити. Подумайте про це, завдяки необмеженому віртуальному середовищу, підприємства зможуть реалізувати стільки продукції, скільки клієнти зажадають у віртуальних магазинах.
Нескінченна кількість прилавків з продуктами та нескінченна кількість позицій. Небо, здається, буде межею для компанії, яка зробить ставку на розвиток застосунків доповненої реальності.
Розробка застосунків з доповненою реальністю вигідна для роздрібних торговців, тому що вони збільшують продажі (необмежений доступ до ваших товарів у будь-який час дня та ночі). Безсумнівно, що магазин віртуальної реальності – це відмінний інструмент для економії витрат: немає необхідності наймати співробітників, немає потреби платити орендну плату. Якщо ви відкриєте фізично реальний магазин, вам доведеться керувати його роботою цілодобово й без вихідних. Віртуальний магазин – це окремий вимір, який ПРАЦЮЄ, навіть коли ви спите. Звичайно, програмне забезпечення вимагає підтримки, але це більш доступно у порівнянні з фізичним обслуговуванням магазину. Формула проста:
Скорочення витрат + збільшення продажів = магазин віртуальної реальності.
Мені здається, що рай рітейлера може виглядати саме так. І не дивно, що останнім часом до магазинів із доповненою реальністю прийшов і великий бізнес. IKEA, TopShop, Timberland, L’Oreal, Lego, Starbucks, Gap конкурують один з одним, намагаючись знайти найбільш інноваційний та творчий засіб використання доповненої реальності для маркетингу.
У АЛЛО одразу побачили плюси такого вибору. Переміщення усіх цих холодильників та пральних машин у комфортабельні й затишні магазини завжди було складним процесом для компанії. Представити усю номенклатуру товару у традиційних магазинах неможливо, тому що вони обмежені простором. Але ось у магазині віртуальної реальності таких проблем немає і ви зможете продавати усі свої продукти.
Отже, тепер у нас є застосунок доповненої реальності для покупок за допомогою iPhone, який служить «шлюзом» для магазину віртуальної реальності. Можна сказати, що це магазин у магазині. Сьогодні магазин налічує декілька десятків моделей, але їх кількість буде збільшуватися до декількох сотень або навіть тисяч з плином часу. У майбутньому асортимент цього віртуального магазину буде аналогічний асортименту найбільших гіпермаркетів. Цей віртуальний магазин буде служити складом фізичної продукції з одним явним розходженням: він буде таким же нескінченним, як сам Космос.
Миттєва доставка – це, ймовірно, єдине, що відсутнє у магазині віртуальної реальності АЛЛО. Проте, клієнти можуть клікати, платити й купувати продукти, що знаходяться у віртуальному застосунку. І через пару днів товари будуть доставлені до їх порога.
3D-візуалізація у реальному часі
Коли ми взялися за цю задачу, у нас не було взагалі ніяких напрацювань. Наприклад, Amazon створили свої 3D-моделі пристроїв із використанням фотограмметрії. Ми ж створили їх з нуля, з порожнього простору, й більш того, ми зробили їх ідентичними реальним моделям з точки зору розміру та зовнішнього вигляду. Можна сказати, що це 3D-візуалізація у реальному часі.
Украй важливо зберегти найдрібніші деталі, кольори й навіть подряпини на усіх моделях, представлених у магазині, щоб користувач не напружував свою уяву. Експериментуючи з матеріалами, текстурами й макетами, нам вдалося створити шалено реалістичні моделі, які в той же самий час не роблять цей застосунок дуже важким й не поворотним.
Зрозуміло, що клієнти стають усе більш вимогливими до інтернет-магазинів, і тому було важливо змусити їх «захотіти доторкнутися» до цих пристроїв. Зрештою, коли ви вибираєте пральну машину, ви розумієте, що вона буде у вашій квартирі не один рік. Вона повинна відповідати дизайну вашого інтер’єру, ну і врешті-решт вона повинна вам подобатися. І ви знаєте, що після AR-застосунків Ikeas та L’Oreal покупці встановили досить високі стандарти для покупок у застосунках із доповненою реальністю. Клієнти управляють ринком, а не навпаки. Ми даємо клієнтам те, чого вони хочуть – 3D візуалізацію у реальному часі. Візьміть, наприклад, пральну машину, у реальності, коли ви її замовите, це буде така ж пральна машинка, як й у застосунку, за винятком того, що в реальності ви зможете її помацати.
Як ми це зробили?
ARKit був очевидним вибором, це найінноваційныше програмне забезпечення для створення доповненої реальності від Apple. Ця платформа революціонізувала увесь підхід до AR: вона зробила її більш доступною, простою у використанні та абсолютно логічною. Крім того, ARKit піднесла нам яскраві й дуже реалістичні 3D-моделі, які в усьому відповідають реальним моделям.
Але найголовніше, що даний AR-застосунок для купівлі був створений спільно з нашими покупцями, які стали найціннішим елементом у цьому процесі, і було дуже важливо вдосконалювати їх досвід у таких купівлях. Нагадаємо, що покупці досить скептично ставилися до електронної торгівлі на зорі цієї ери, але тепер, коли у них є доступ до фотографій із відгуками й описами продуктів, вони усе частіше вибирають інтернет-магазини. Інтернет-магазин – це те, що дає їм свободу купівлі у будь-який час із будь-якого місця. Завдяки цьому AR-застосунку для купівель ми позбавляємо клієнтів від гіркоти розчарування: «Коли я замовляв, він виглядав інакше».
Для клієнтів, які купують ТІЛЬКИ ТАК продукцію, перш за все, важлива довіра. З цим AR-застосунком роздрібний продавець може сказати щось на кшталт: «Ви не повірите, але ви можете вибрати продукти, яких ніколи не бачили у реальному світі. І коли вони будуть доставлені до вашого порогу, ви зрозумієте, що вони виглядають точно так само, як ви собі їх уявляли». Ось так бачення перетворюється у віру.
Ви може здивуєтеся, але багато людей люблять ходити по магазинах уночі. Але часто у них немає можливості купити той продукт, який хочуть, пізно ввечері. Тільки якщо вони не роблять покупки у магазині віртуальної реальності. Це ще одна з переваг інтернет-купівель.
Більш того, ми зробили цей AR-застосунок для купівель інтерактивним: покупці можуть дивитися на пилососи та ноутбуки під різними кутами. Вони можуть відкривати холодильники, щоб заглянути усередину й оцінити, чи достатньо місця для улюбленої піци. Взаємодія з віртуальними об’єктами – це ще одне «має бути» для електронної комерції, тому що покупці більше не хочуть бути пасивними споживачами.
Найважчий рік для традиційних магазинів
2017 рік був найважчим роком для традиційних магазинів. Згідно з інформацією CNN, це був рік із рекордною кількістю закриттів таких підприємств. Покупець показав, що він хоче й може придбати товар онлайн. Ось саме так Джефф Безос став найбагатшою людиною на планеті.
Магазини електронної торгівлі пропонують клієнтам ті ж речі, що й фізичні магазини, та ще трохи більше. Вони пропонують їм цей невловимий ефект «WOW», абсолютний комфорт (що може бути більш комфортним, ніж вибір продуктів із дому о 2 годині ночі?) І плюс, швидка доставка. Онлайн-покупці магазину АЛЛО не залишаться розчарованими. Тому що клієнти зможуть, нарешті, розглянути продукти, які вони купують з усіх ракурсів. Та будьте на 100% впевнені, що вони отримають саме той продукт, який вибрали на сайті.
Як ми допомогли найбільшому роздрібному продавцю пристрої відкрити 100 000 магазинів? Ми створили тільки один, але цей один – магазин віртуальної реальності. Він існує у паралельному вимірі, та його ви можете відвідати у будь-який зручний для вас час з будь-якої точки світу. І ми у Wear Studio дуже раді бути частиною еволюції електронної комерції та надати покупцеві найбільш зручний і персоналізований досвід купівель, який тільки можна собі уявити.
Джерело: Wear-studio