Вчені з Массачусетського технічного інституту (МТІ) розробили систему комунікації між підводними судами і літальними апаратами, яка не має аналогів. Раніше не вдавалося передавати сигнали зв’язку через водну поверхню.
Як пояснили вчені, під водою субмарини використовують бездротові підводні датчики, які не можуть передавати дані датчиків, розташованих на суші і в повітрі. Це відбувається через те, що сигнали, які здатні поширюватися по повітрю, у воді розсіюються. Акустичні сигнали, які посилає підводний пристрій, відбиваються від поверхні води, також не пробиваються крізь неї наверх. Через це до сих пір не було можливості військовим літакам зв’язатися з підводними човнами та навпаки, щоб обмінятися інформацією.
Вчені з МТІ запропонували своє рішення цієї проблеми. На підводному судні встановлюється передавач, що направляє сигнал вгору. На поверхні води утворюються дрібні вібрації, які вловлює високочутливий приймач. Потім він переробляє вібрації на дані стандартного виду, які можуть бути передані далі. Своє ноу-хау вчені назвали «Трансляційний акустичний радіозв’язок» (TARF). Система поки перебуває на ранній стадії розробки, але перші результати її випробування обнадіяли фахівців МТІ.
Основними споживачами цієї технології, якщо вчені все ж зможуть розвинути її до повноцінного продукту, стануть військові. Але розробники бачать для свого дітища широше коло застосування. Наприклад, вони впевнені, що за допомогою TARF можна буде ефективно моніторити поведінку підводної фауни. Можна встановити датчики, скажімо, на китах, і потім просто запускати в передбачуване місце їх проживання безпілотник, щоб прийняти дані. Ще вчені вважають, що TARF може полегшити пошук потерпілих катастрофу літаків, що впали в море або океан. Датчики, прикріплені до так званого «чорного ящика», подаватимуть сигнал, який можна вловити з повітря.
Джерело: mit