У ніч з 3 на 4 лютого в Атланті відбувся 53-й Суперкубок. І ця гра за звання чемпіона США з американського футболу (НФЛ) – не просто фінал сезону у вигляді спорту, який для нас, відверто кажучи, не до кінця зрозумілий. Super Bowl – найпопулярніша телевізійна подія року, яка за духом більше порівняна з церемонією вручення нагород премії «Оскар», аніж з будь-яким іншим спортивним фіналом.
Тут традиційно показують тизери та трейлери до найочікуваніших фільмів та серіалів і найдорожчу у світі рекламу. За даними Forbes, вартість 30-секундного рекламного ролика під час Super Bowl LIII досягла $5,3 млн. За один раз Супербоул приносить більше $600 млн доходу. І це на сьогодні найдорожчий спортивний бренд.
В одній статті ми зібрали для вас усе найцікавіше з Super Bowl LIII. Зокрема, розважаючу складову заходу: найдорожчу рекламу, що запам’ятовується, за участю голлівудських зірок, тизери-трейлери найочікуваніших фільмів, виступи популярних музикантів. Ну і, власне, про результати гри згадаємо.
Зміст
- Хто став чемпіоном, чоловіки-чирлідери та триб’ют творцеві Спанч-Боба
- Тизери та трейлери
- «Аліта: Бойовий ангел» (Alita: Battle Angel)
- «Месники: Фінал» (Avengers: Endgame)
- «Капітан Марвел» (Captain Marvel)
- «Історія іграшок – 4» (Toy Story 4)
- «Форсаж: Гоббс та Шоу» (Fast and Furious: Hobbs and Shaw)
- «Ми» (Us)
- «Страшилки, які потрібно розповідати в темряві» (Scary Stories to Tell in the Dark)
- «Ханна» (Hanna)
- Серіал «Сутінкова зона» (Twilight Zone)
- Серіал «Розповідь служниці», 3 сезон (The Handmaid’s Tale)
- Серіал «Гра престолів», 8 сезон (Game of Thrones)
- «Чарівний парк Джун» (Wonder Park)
- «Наша планета» (Our Planet)
- Найдорожча та найкреативніша реклама Super Bowl LIII
Також цікаво:
Хто став чемпіоном, чоловіки-чирлідери та триб’ют творцеві Спанч-Боба
У американського футболу у світовому масштабі конкурентів чимало: Чемпіонат світу з футболу, Ліга чемпіонів, Олімпійські ігри, топові боксерські матчі. Їх дивляться в усьому світі. У Чемпіонату світу з крикету та Азіатських ігор, аналога Олімпіади на азіатському континенті, гігантські рейтинги в окремих країнах і регіонах. В абсолютних цифрах це дає величезну перевагу. Однак серед двадцятки найпопулярніших телевізійних трансляцій у Штатах 14 з них – Супербоул.
Популярність Super Bowl, суто спортивної складової, пояснюється просто: матчів мало, кожна гра має значення, сезон – короткий.
У шостий раз переможцем Національної футбольної ліги (НФЛ) стала команда «Нью-Інгленд Петріотс». Вона «зробила» у фіналі «Лос-Анджелес Реймс» з рахунком 13:3 (0:0, 3:0, 0:3, 10:0).
На Супербоулі цього року ми вперше побачили чоловіків-черлідерів.
В історію увійшли Квинтон Перон і Наполеон Джінніс. Вони виступили в складі групи підтримки «Лос-Анджелес Реймс».

Під час Супербоула проходить музичний хафтайм-шоу. Його обговорюють не менше самої гри.
Варто сказати, що традиція перформансів у перервах матчів з американського футболу бере початок ще зі студентських ігор, які розбавляли оркестри, хори, маскоти, таланти університетських колективів-ентузіастів.
У 90-х роках минулого століття, коли трансляції Суперкубка вже стали досить популярними, американські телевізійні мережі використовували тактику «контрпрограммінгу», випускаючи під час перерви матчу свої найрейтинговіші передачі. Трохи пізніше для великої перерви стали запрошувати популярних музикантів. Як першопрохідника сучасних хафтайм-шоу ми запам’ятали Майкла Джексона (1993).
Відтоді Super Bowl побачив виступи ZZ Top, Стіві Вандера, U2, Крістіни Агілери, Aerosmith, Брітні Спірс, Стінга, Пола Маккартні, The Rolling Stones, Прінса, The Who, The Black Eyed Peas, Red Hot Chili Peppers, Мадонни, Coldplay та інших талантів.
Хедлайнером шоу цього рокуі стала група Maroon 5. Їй допомагали репери Біг Бой і Тревіс Скотт. Традиційний гімн перед початком поєдинку виконала соул-співачка Гледіс Найт.
До слова, користувачі YouTube концерт музикантів не оцінили: у відео більше дизлайків, аніж лайків. Так, наприклад, громадськості не сподобався вигляд напівголого Адама Левіна, соліста групи Maroon 5. Під час обговорення в Мережі навіть згадали скандальний інцидент з Super Bowl – 2004, коли груди Джанет Джексон була випадково оголені Джастіном Тімберлейком.
Концерт цього року більше запам’ятався триб’ютом творцеві культового мультсеріалу «Спанч-Боб Квадратні Штани» Стівену Хілленберг. Він помер у листопаді 2018-го.
Напередодні заходу онлайн-петицію з проханням виконати в його рамках пісню Sweet Victory підписало більше мільйона осіб. Шкода, що пісню ми так і не почули, проте прохання організатори не проігнорували. У відеоряді при переході від Maroon 5 до Тревіса Скотта вони зробили спеціальне відсилання – невелику відеовкладення.
Тизери та трейлери
Як і на Super Bowl-2018 найкрутіші, що демонструють нам те, що буде на великих екранах у 2019-му.
«Аліта: Бойовий ангел» (Alita: Battle Angel)
Це адаптація японської манги від режисера Роберта Родрігеса та продюсера Джеймса Кемерона.
Дія фільму розгортається в XXVI столітті через 300 років після Великої війни. За сюжетом доктор Ідо з планети-звалища з утопічного міста, що нависає, знаходить останки дівчини-кіборга. Назвавши Алітою, він вирішує виховувати її як власну дочку. Але Ідо ще не знає про особливі здібності Аліти – бойових кіборгів.
«Аліта: Бойовий ангел» (Alita: Battle Angel) в українському прокаті з’явиться 14 лютого, на День всіх закоханих. Чекаємо.
«Месники: Фінал» (Avengers: Endgame)
Команда – у бій. На заході ми побачили короткий – півхвилинний – тизер з новими кадрами, в яких герої, що вижили та боліють серцем, готуються до великої битви з Таносом. Спойлерів у відео немає (і добре).
Картина повинна завершити класичну серію Marvel-фільмів. І ми впевнені, що «Месники: Фінал» для кіноманів стануть головною подією року, адже це наймасштабніша картина в історії компанії.
Режисери – Ентоні та Джо Руссо. У прокаті картину очікуємо з 25 квітня.
«Капітан Марвел» (Captain Marvel)
Свіжий тизер про найсильнішого супергероя всесвіту Marvel нагадав про те, що скоро (вже за місяць, 7 березня) нас порадують щедрою порцією пригод у літаках і космосі.
Варто сказати, що, незважаючи на динамічність ролика, нових сцен у ньому мало. Тільки кілька кадрів. Але пропустити його не можна. Режисери картини – Анна Боден, Райан Флек.
«Історія іграшок – 4» (Toy Story 4)
Цікаво, що четверта частина «Історії іграшок» від дуету Disney і Pixar (режисер Джош Кулі) останню не продовжує. У ній розповідається про велику подорож головного героя Вуді. У нього попереду небезпечні пригоди, нові знайомства і возз’єднання з коханою. У ролику з’являється пастушка Бо-Піп. Головні герої опиняються в парку атракціонів.
Прем’єра «Історія іграшок – 4» в Україні намічена на 21 червня. Скоріше б!
«Форсаж: Гоббс та Шоу» (Fast and Furious: Hobbs and Shaw)
Спін-офф «Форсажу» у світовому прокаті з’явиться 2 серпня. На Super Bowl LIII ми побачили урізану версію трейлера. Зрозуміло, що Хоббс і Шоу, нерозлучні суперники, зустрінуться з новим ворогом – куленепробивним лиходієм Брікстоном. Його грає харизматичний Ідріс Ельба.
«Ми» (Us)
Це нова робота Джордана Пила, що є режисером мегапопулярного фільму жахів «Геть» (2017).
Ролик хоррора містить страшну нарізку кадрів зі старого трейлера. А ось нових кадрів ми не побачили.
За сюжетом Гейб, Аделаїда Вілсон і їхні діти приїжджають відпочити до затишного пляжний будиночку. Гості, які несподівано нагрянули, виглядають точнісінько як вони. Сім’я ризикує бути вбитою власними двійниками…
У світовому прокаті – з 15 березня. У нас «Ми» покажуть 22 березня.
«Страшилки, які потрібно розповідати в темряві» (Scary Stories to Tell in the Dark)
Показали й кілька тизерів про групу молодих людей, які намагаються розгадати таємницю жахливих смертей у їхньому містечку.
«Страшилки» зняті за мотивами однойменної серії дитячих книг письменника Альвіна Шварца та ілюстратора Стівена Гаммелля. Продюсер картини – Гільєрмо дель Торо, режисер «Форми води» (2017).
У світовий прокат фільм вийде 8 серпня.
«Ханна» (Hanna)
Це телеадаптація однойменного трилера про дівчинку-вбивцю «Ханна. Досконала зброя », уперше показаного у 2011 році. Режисер – Джо Райт.
Перший епізод вже можна подивитися на Amazon Prime, інші – стануть доступні наступного місяця.
Серіал «Сутінкова зона» (Twilight Zone)
Перезапуск культового науково-фантастичного серіалу 60-х років, щедрого на загадкові історії. Можна сказати, справжнє відродження знаменитої антології. Картину продюсує відомий Джордан Пив.
Зйомки перезапуску ще не закінчені. Прем’єра першого епізоду намічена на 1 квітня.
Серіал «Розповідь служниці», 3 сезон (The Handmaid’s Tale)

У третьому сезоні антиутопії головна героїня, Елізабет Мосс, знову (вкотре!) спробує сховатися від влади, християнських радикалів-диктаторів, тоталітарної республіки Ґалаад. Є надія на happy end. Дата виходу картини – 25 квітня.
Серіал «Гра престолів», 8 сезон (Game of Thrones)
Рекламою фінального сезону «Гри престолів», а його прем’єра призначена на 14 квітня, став показаний на заході ролик пивного бренду Bud Light. І такого ми точно не очікували!
«Чарівний парк Джун» (Wonder Park)
Прекрасний мультфільм від Paramount Animation і Nickelodeon – історія одного парку розваг, в якому оживає уява дуже незвичайної дівчинки Джун.
У світовому прокаті очікуємо з 14 березня. А ще кажуть, що у 2019-му вийде заснований на мультфільмі телесеріал. Хочеться подивитися. А вам?
«Наша планета» (Our Planet)
Це серія високоякісних документальних фільмів про Землю та її мешканців від Netflix. Епізоди в бібліотеці сервісу очікуємо вже 5 квітня. Трейлер доступний у 4K.
Також цікаво подивитись:
- Підсумки року: 10 найкращих фільмів – 2018
- 10 найяскравіших фільмів зими 2018-2019
- 10 найочікуваніших серіалів зими 2018-2019
Найдорожча та найкреативніша реклама Super Bowl LIII
Super Bowl для рекламодавців – один з найдорожчих і великих заходів. Повторимося, що цього року вартість розміщення 30-секундного рекламного ролика під час трансляції досягла неймовірних $5,3 млн.
Розуміючи, що народ взагалі-то не дуже любить рекламу, а головною претензією до трансляцій ігор з американського футболу називають величезну кількість тієї, рекламу прагнуть зробити максимально креативною, ефектною, цікавою, смішною, що піднімає настрій. Одним словом, що чіпляє. У ніч Супербоула компанії витрачають на неї багато грошей. Дуже багато грошей. І бюджет, який пішов на кращих режисерів і сценаристів, голлівудських акторів, задіяних у зйомці, теж величезний. Якщо ролик не помітять, усе даремно, тому треба робити «на совість».
Якщо говорити про рекламні блоки Super Bowl LIII, здивував насамперед ролик пивного бренду Bud Light – того самого, що обіцяє нам новий сезон «Гри престолів».
Креативщики за допомогою коротких замальовок про Середньовіччя добре прорекламували пиво, одночасно анонсувавши фінальний сезон культового телесеріалу.
Ще однією несподіваною рекламою став ролик Burger King, в якому з’явився, ви не повірите, знаменитий художник Енді Уорхол. Він їсть бургер, неспішно той розгортаючи, поливаючи кетчупом і насолоджуючись кожним шматочком. Напевно, дуже смачно.
Уорхол помер у 1987 році. Відомо, що відео було зняте для документального арт-фільму за п’ять років до його смерті. Кажуть, хлопці з Burger King цілий рік домагалися дозволу на використання цих кадрів. Подивіться самі.
В іншому ролику – для Pepsi – знялися відразу три американські зірки: репер Ліл Джон, співачка Карди Бі та комік Стів Карелл. За сюжетом він і вчить офіціанта правильній вимові фрази «Pepsi, ок».
Всесвітньо відоме видання Washington Post впевнене: між баночкою Pepsi і переглядом сіквелів «Месників» народ зверне увагу на свободу преси. У ролику «Демократія помирає у темряві», в якому віддається дань поваги журналістам Джамалу Хашоггі, Марі Колвін, Остину Тису, ідеться про важливість журналістики для суспільства. Треба сказати, це не найвидовищний ролик, але один з тих, що однозначно змушує задуматися.
Виробник зубних паст Colgate у своїй рекламі стверджує: після чистки зубів «Колгейт» людина стає настільки впевненою у собі, що може спілкуватися зі світом максимально близько, буквально впритул до людей, без сорому порушуючи їх особисті зони.
А в рекламі від Amazon розповідається про невдалі комічних експерименти компанії з голосовим помічником Alexa. І ось, наприклад, милий чотириногий друг Харрісона Форда замовляє величезну кількість закусок…
Очікувано відзначився на Super Bowl LIII автомобільний бренд Audi, який зняв до Суперкубку міні-фільм. Кінцівка – несподівана.
Ще однією епічною рекламою від автомобільного бренду став ролик Hyundai. Глядачеві пропонується прокотитися з ліфтером, який замість звичайних поверхів «показує» тригер-ситуації.
Не міг не засвітитися на Супербоулі й Mercedes-Benz, адже матч пройшов на арені Mercedes-Benz Stadium. Хлопці випустили захоплюючий ролик з посилом: «Тільки побажай». Він рекламує голосове керування комплексу MBUX на седані A-Class. Задіяли багато знаменитостей, починаючи хіп-хоп-виконавцем Ludacris і закінчуючи мультяшними персонажами Looney Tunes.
Автомобільна тематика й у рекламі нової служби замовлення продуктів використовувалася та мережею гіпермаркетів Walmart. У її ролику ми бачимо відомі тачки зі світового кінематографа: від позашляховика з «Парку юрського періоду» (на попередньому Super Bowl анонсували п’ятий фільм серії – «Світ юрського періоду – 2») до Бетмобіля.
А за цим посиланням ви можете знайти підбірку найяскравіших рекламних роликів з Супербоула-2018.