Днями в дослідницькому центрі польотів Армстронга, розташованому в Каліфорнії, NASA провело успішні випробування інноваційного матеріалу, який дозволяє проводити зміни геометрії крила під час польоту. Вони провели серію випробувальних польотів у рамках проекту Spanwise Adaptive Wing, скорочено SAW, що можна перевести, як «крило, яке адаптується за формою».
Технологія змінної геометрії крила не є якимось нововведенням в авіації. Ця технологія з’явилася в 60-х роках минулого століття і з тих пір періодично використовується в різних проектах. Але раніше зміна геометрії крила завжди забезпечувалася досить громіздкими гідравлічними системами та електромеханічними приводами. Проект SAW має намір отримати широкий спектр аеродинамічних переваг у польоті. Це досягається завдяки матеріалу, який називають сплавом із пам’яттю форми.
При впливі на нього певної температури він змінює свою форму. Ще один плюс системи в тому, що її маса на 80% менша, ніж у традиційних систем. Минула серія польотних випробувань успішно продемонструвала можливості використання даного матеріалу.
Кут зміни форми крила досягає 70 градусів. Складні крила можуть допомогти літакам адаптуватися до різних умов польоту. Дадуть пілотам більше контролю над своїми літаками й дозволять досягти значної економії палива. Основні переваги будуть розкриті при роботі на надзвукових швидкостях.
Планується, що дана технологія буде включена в конструкцію літаків наступного покоління. А поки команда продовжує роботу над розробкою. Поки рух крила здійснюється лише в одному напрямку за одне використання. Після польоту команді доводиться переставляти обладнання.
Джерело: engadget