iPad зробив величезний вплив на ринок планшетів. Його популярність зашкалює, на нього рівняються, копіюють зовнішній вигляд і можливості. І так усі 10 років присутності на ринку IT-технологій.
Зміст
- Початок початків
- 2010 рік: зустрічайте iPad
- 2011: щось для всіх
- 2012: ласкаво просимо, малюк
- 2013: світло як повітря
- 2014: планшет чи годинник?
- 2015: потрібен стилус…
- 2016: …і тобі не потрібен комп’ютер
- 2017: iOS 11 уже тут
- 2018: відмовтеся від MacBook
- 2019: гарні нові пристрої та iPadOS
- Безумству хоробрих співаємо ми пісню
Початок початків
Так, дійсно, сьогодні найвідомішому планшету у світі вже виповнюється 10 років. Адже саме 27 січня 2010 року на спеціальному заході в Сан-Франциско глава Apple Стів Джобс представив світу перший планшетний комп’ютер американської компанії, який назвали просто iPad. Почалася славна віха в історії не тільки “яблучної” компанії, але й усього ринку планшетних пристроїв. Упевнений, що тут будуть зайвими слова про приголомшливий успіх айпаду на ринку пристроїв. Він досі є найбажанішим подарунком для багатьох користувачів. Але сьогодні трохи не про це.
Протягом багатьох років реклама була невід’ємною частиною бізнесу Apple. Здатність “яблучної” компанії робити гідну рекламу в переважній більшості випадків була доведена ще в 1984 році її культовим заклинанням Оруелла, що просував перший настільний Macintosh. У сьогоднішній статті ми вирішили ближче познайомитися з рекламою для iPad. Повірте, за десятиліття його існування на ринку було багато цікавого матеріалу відзнято. Ба більше, більшості компаній варто було б повчитися в Apple просуванню своїх товарів.
Нещодавно ентузіасти організували цікаву бібліотеку, яка присвячена всім подіям у житті Apple. Це неофіційний архів усіх фото- і відеоматеріалів, які були колись випущені компанією. Як повідомляється в преамбулі до архіву, він “присвячується невславленим дизайнерам студії, копірайтерам, продюсерам, рекламним роликам, компакт-дискам і всім, хто створює чудові речі, а також тим, хто пізно лягав спати й рано вставав, щоб потрапити в сімейний iMac для відтворення слайдів подій у Keynote”. Саме завдяки Apple Archive ми змогли переглянути більшість із товарів і згадати, які новинки компанія просувала через них.
2010 рік: зустрічайте iPad
2010-й був першим роком для iPad. Тому цілком логічно, що Apple у своїх оголошеннях повинна була зосередитися на тому, що він являє собою та що обслуговує.
Рекламні слогани того часу мали дуже просте й пряме твердження. Наприклад, Apple опублікувала серію рекламних оголошень під назвою «iPad is…», а відео — «IPad є Amazing», яке відображає всі варіанти того, що ви можете зробити за допомогою нового планшета.
А потім з’явилися два ролики, які показали в телевізійній рекламі з назвами «IPad є музичним пристроєм» і «iPad — цікава штука». У них Apple максимально докладно постаралася розповісти про особливості нового iPad.
Звичайно, була також серія зрозумілих інструктивних роликів, які пояснюють основи використання iPad. Вони не могли пропустити можливість показати відео, в якому головними героями були тодішній головний дизайнер Джон Айв та інші знаменитості з Apple.
Того року, коли корпорація випустила свій iPad, вона повернулася до реклами, зробивши ставку на прості кадри, презентацію самого планшета й чіткі прямі вказівки на особливості пристрою. З якоїсь незрозумілої причини посилання в архіві на них є, але самі відео відсутні.
Ми постараємося дати посилання на доступні в статті. А кому цікаво, той і сам може періодично заходити на сайт неофіційного архіву й переглядати потрібний матеріал.
2011: щось для всіх
Незважаючи на всі спроби та дії, до 2011 року покупці не особливо розуміли, що пропонує планшет від Apple. Керівники розуміли цей факт, тому компанія стала приділяти більше уваги перевагам, які iPad дає як звичайним користувачам, так і професіоналам. В одному зі своїх рекламних роликів вони не забули підкреслити свій внесок в освіту, але в багатьох відео також не забули згадати емоційний бік розвитку й подальшого використання свого планшета.
У 2011 році компанія всіляко намагалася переконати користувачів у тому, що вони обов’язково полюблять iPad. І ви знаєте, це давало свої плоди. Маркетинговий геній Стіва Джобса посприяв тому, що тепер уже про новий пристрій компанії говорили не як про якийсь позахмарний, бажаний девайс, а про планшет, який приносить кайф від роботи з ним.
У рекламних роликах підкреслювалося, що iPad — насамперед планшет, який задовольнить майже всі ваші побажання. Відзначимо, що 2011-й також був роком балансу, який Apple підсумувала в іншому відео. Тоді, звичайно ж, не обійшлося без введення нової моделі та детальнішого знайомства з нею.
Новинкою був також розумний чохол Smart Cover, який усіляко просувала корпорація у своєму рекламному ролику. Але в плани втрутилася трагічна смерть Стіва Джобса. Здавалося, компанія може якось розгубитися й не зуміє перебудуватися. Хоча цей рік довів, що маркетинг працює, що користувач клюнув на приманку, що ще трохи й за планшетом вишикуються в чергу шанувальники.
2012: ласкаво просимо, малюк
І як показала статистика, це сталося. До початку наступного року популярність планшета була приголомшливою. Він став жаданим пристроєм, його купували для себе й дарували на свята. Мати в будинку планшет від Apple вважалося модним і престижним для обивателя. Але компанії цього було мало. Розробники читали коментарі на форумі й знали, про що їх просять шанувальники.
Тому 2012 рік в Apple ознаменувався появою iPad mini (і відповідного Smart Cover). І в цьому параграфі ми зосередимося в основному на ньому. З огляду на те, що це була свіжа новинка, Apple, природно, повинна була правильно піднести її публіці.
У різдвяній рекламі продукту було багато почуттів та емоцій, демонстрація роботи з фотографіями або навіть нагадування про те, що iPad — відмінний інструмент для читання книг.
Apple показала особливості iPad mini і, представивши його пліч-о-пліч із класичним iPad, припустила, що міні-версія хоч і менша, але не менш здатна за свого більшого брат.
Цікаво було те, що представляли обидва планшета в якості товаришів по команді. Це додавало солідності iPad mini й підкреслювало, що він тільки компактніший, а вміє все те саме, що й більші планшети.
Однак презентація класичного iPad наступного покоління з натиском на особливості його дисплея й нагадуванням про те, що на планшеті можна зробити все, не залишилася осторонь. Публіка та шанувальники були в захваті. Обидві новинки розметались з полиць як гарячі пиріжки.
2013: світло як повітря
Американська корпорація була на хвилі успіху на ринку планшетів. Нова модель не змусила на себе чекати. Її назва — iPad Air — говорила про те, що пристрій не тільки легкий, як повітря, але також все більше асоціювався з MacBook Air. Хоча iPad mini був новинкою в області застосунків для планшетів у 2012 році, iPad Air з’явився роком пізніше.Apple рекламувала його в друкованих, зовнішніх і медійних кампаніях, значно розширила обізнаність громадськості.
У 2013 році Apple також розповіла світу, що iPad відмінно підходить для перегляду фільмів, фото- й відеоконтенту та є ідеальним компаньйоном і помічником майже для будь-яких цілей. Динамічно продумана реклама була представлена в ролику під назвою «Живий», підкреслюючи багаті пропозиції застосунків для iPad. Планшети від Apple поступово перетворювалися на універсальний пристрій для виконання повсякденних завдань.
2014: планшет чи годинник?
Але в компанії завжди більше уваги приділяли iPhone. Адже він виходив на пік популярності, змітаючи з вершин Samsung, LG, HTC. Смартфон давав левову частку прибутку. До того ж Тім Кук вирішив розширити асортимент пристроїв компанії. У 2014 році Apple зосередилася на нових iPhone та особливо на першому (або нульовому) поколінні свого Apple Watch. Але це не означає, що iPad залишився осторонь.
На додаток до друкованої реклами публіка побачила ролик, що висвітлює переваги iPad Air другого покоління для роботи, а також нагадування про зростаючі можливості фірмового стилуса минулого року й відео Apple, що допомагає оживити один із кварталів Детройта. Компанія всіляко намагалася просувати свій планшет, надаючи йому все більше функціональних можливостей.
2015: потрібен стилус…
Протягом останніх років у компанії все частіше стали говорити про те, що планшет не тільки для розваги й перегляду контенту, але й інструмент для роботи. Але всі спроби були якимись млявими та невпевненими. 2015-й був насмперед роком появи та випуску iPad Pro й Apple Pencil. Приставка “Pro” натякала на те, що iPad змінився, і тепер він являє собою пристрій для професіоналів. Apple випустила захоплююче відео, в якому представила свій останній iPad Pro та рекламний ролик “A Great Big Universe”.
У них компанія максимально намагалася представити планшет, як великий Всесвіт зі своїми оновленими можливостями. Але не забули про класичний iPad і підкреслили його внесок у створення відео або музики, тим самим натякаючи, що досить планшета, щоб створювати потрібний контент. У 2015 році Apple також запустила рекламну кампанію для iPad «Do More». Apple все частіше стала говорити про професійні можливості свого нового планшета.
2016: …і тобі не потрібен комп’ютер
У 2016 році публіка в основному мала справу з першими бездротовими навушниками AirPods, поліпшеною платформою HealthKit, новим MacBook Pro із сенсорною панеллю або навіть із відсутністю гнізда для навушників на iPhone 7, що викликало багато галасу. Тобто компанія Apple все частіше стала відходити від iPad.
Але водночас частіше говорила, що її планшет цілком здатний замінити настільний комп’ютер і ноутбук. Часом навіть іноді це викликало подив. Але завзятості компанії можна лише позаздрити. Не дивно, що всі перераховані вище події трохи поступилися місцем рекламним кампаніям iPad, але вони безумовно були зустрінуті скептично й мали досить суперечливі реакції.
Особливо рекламний ролик “What’s a Computer?” (“Що таке комп’ютер?”), в якому компанія намагалася спробувати перевернути наше уявлення про світ комп’ютерів. Але були й ролики, які просувають багатозадачність на iPad Pro або варіанти програмування на iPad завдяки новим можливостям Swift Playgrounds.
Ролики з назвою «Голос Діллана» і «Шлях Діллана» також побачили світ, підкресливши особливості доступності роботи на iPad. У цей період стало зрозуміло, що Apple тепер буде максимально доводити всім, що iPad Pro здатний замінити настільний ПК.
2017: iOS 11 уже тут
2017 рік став роком появи iPad п’ятого покоління та операційної системи iOS 11, тому Apple також опублікувала відео з інструкціями. Було цікаво спостерігати за тим, як все більше акцент зміщувався на можливості планшета як робочого інструменту.
Від теми розваги та поглинання медіаконтенту постійно відходили. Планшет ставав серйозним пристроєм. Також ми побачили новий iPad Pro з 10,5-дюймовим дисплеєм і процесором A10X Fusion, який повинен був зробить ваш робочий процес ще продуктивнішим та ефективнішим.
Уперше також компанія чомусь вирішила нагадати людям, що вони не зловлять вірус на своєму iPad. Хоча це було вельми спірне твердження, оскільки віруси для iOS і MacOS все ж існують, і ними цілком можна заразити пристрій.
2018: відмовтеся від MacBook
Варто відзначити, що все-таки смартфонам поступово вдалося витіснити планшети. Їх стали все менше купувати для перегляду відеоконтенту та серфінгу в Інтернеті. Мобільні телефони все ж зручніші для цих цілей. Американська компанія розуміла, що необхідно щось змінювати або ж збудувати нову стратегію. З останньою могли виникнути певні труднощі, тому у 2018 році Apple знову нагадала користувачам і потенційним покупцям, що якщо вони виберуть правильну модель свого iPad і встановлять на нього потрібні програми, то цілком можуть обійтися без комп’ютера. Рекламний ролик під назвою “5 Reasons iPad Pro can be your next computer” показав, які зміни відбулися в останньому поколінні IPad Pro.
До того ж розповів, як можна необхідними документами коректно керувати навіть в електронному вигляді. Також цього року з’явилося нагадування про універсальність класичного iPad. Компанія хоче, щоб користувачі продовжували купувати планшет, який би замінив і смартфон, і настільний комп’ютер. А в рекламних роликах під назвою “Organized Notes” та “Домашнє завдання” Apple знову висунула на перший план переваги свого планшета у сфері освіти. Але все ж iPad починає втрачати свої позиції, що не могло не насторожити компанію. І нехай у конкурентів на Android справи ще гірші, але це не виправдовує падіння попиту на планшети американської компанії.
2019: гарні нові пристрої та iPadOS
У якийсь момент здавалося, що “яблучній” компанії починає набридати ринок планшетів. І не дивно, адже iPhone непогано продається, бездротові навушники AirPodsвикликали бум TWS-навушників. До того ж Тім Кук не приховує, що основний акцент зараз робитимуть на сервіси. На подив багатьох, у 2019 році з’явилося кілька нових моделей iPad, як-от iPad mini або iPad 7-го покоління. Але була подія, на яку дійсно не чекав ніхто. Світ побачив операційну систему iPadOS, яку Apple правильно представила у своїх рекламних публікаціях.
Операційна система неоднозначно була зустрінута експертами й користувачами. Дехто вважав її зайвою, та що вона повторює iOS, а хтось із захопленням хвалив таке рішення Apple. Як би там не було, але вихід iPadOS трохи підняв інтерес до планшетів компанії. Але світ також побачив дуже суперечливу різдвяну рекламу для IPad. У когось вона викликала “прям сльози на очах”, а в інших — сміх і нерозуміння. Якось усе неоднозначно було, хоча й зі смаком. Але навіть у 2019 році Apple не забула показати, що користувачі можуть робити на iPad Pro. Схоже, такий крок став стандартом для реклами iPad.
Безумству хоробрих співаємо ми пісню
Саме такі слова крутилися в мене в голові в далекому 2012 році, коли я купував свій перший та єдиний iPad. Якщо чесно, він вірою й правдою прослужив близько року та зайняв своє почесне місце в шухляді робочого столу.
Але все ж варто відзначити, що iPad заслужив, щоб навічно увійти в історію як один із найуспішніших пристроїв свого часу. Щось мені підказує, що історія його не закінчилася, та у 2020 році ми теж побачимо новий погляд на планшети та їх використання від Apple.