Новини

DARPA веде розробку коліс, зданих до трансформації на ходу

Агентство з перспективних оборонних науково-дослідних розробок США (DARPA) показало мотор-колесо з інтегрованою системою підкачки шин, внутрішніми гальмами з рідинним охолодженням і триступеневою коробкою передач, а також гусеничні траки зі змінною конструкцією, які при необхідності можуть перетворюватися на звичайне колесо.

Програма Ground X-Vehicle Technologies (GXV-T)

Ще у 2014 році з’явилися повідомлення про те, що агентство з перспективних оборонних науково-дослідних розробок США (DARPA) веде розробки експериментальних технологій в області транспортних засобів, об’єднані спільною програмою Ground X-Vehicle Technologies (GXV-T). Мета програми – створення високоефективних і безпечних бойових машин, здатних пересуватися по будь-яким типам доріг та бездоріжжю. У ЗМІ, втім, потенційні розробки одразу ж охрестили X-мобілями. Технологічні рішення, створені в рамках проекту, повинні були підвищити живучість машин не за рахунок броні, а за рахунок мобільності й маневреності. Логіка проста: у ціль, яка швидко й непередбачувано рухається, важче потрапити. І ось тепер з’явилися деякі подробиці цього проекту.

Що відомо про проект?

Ні для кого не секрет, що транспортний засіб, який оснащено гусеницями, краще справляється з рухом по пересіченій місцевості. Але ті ж гусениці програють колесам, коли ви виїжджаєте з болота на чисту дорогу. Винахідники часто замислюються над тим, як ці переваги поєднати, як змусити колесо перетворитися в гусеничний трак без зупинки транспорту.

І ось стало відомо, що у співпраці з Університетом Карнегі-Меллон DARPA працює над технологією реконфігурованих коліс (RWT), які дозволяють змінювати звичайні круглі колеса на гусеничний трак (і назад) прямісінько на ходу. На кількох фрагментах відео нижче можна побачити, як система дозволяє змінювати частини почіпки автомобіля всього за дві секунди. Для цього навіть не потрібно зупинятися.

Далі в ролику промайнули кадри з випробувань колісної машини з довгохідною багаторежимною почіпкою, що дозволяє їй зберігати рівновагу при русі по схилу, і була показана система віртуальної та доповненої реальності, яка дозволяє дистанційно керувати автомобілем.

Розробка RWT є частиною серії дослідних проектів DARPA Ground X-Vehicle Technologies в області транспортних засобів, що використовуються в складних умовах. Тут, наприклад, ведеться розробка середньомоторних електромобілів з підвищеною швидкістю й маневреністю, а також дослідження технологій многорежимних почіпок, що дозволяють пересуватися з дуже високою швидкістю навіть найскладнішими шляхами.

Що ж стосується схильних до трансформації на ходу коліс, то у вашому міському хетчбеці або седані вони, на жаль, з’являться ще не скоро. DARPA ще не завершила їх створення. Зараз проводяться лише початкові випробування. Але в перспективі все можливо.

Джерело: Engadget

Вам також сподобається

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано