Щоб віддалена робота не звела з розуму, необхідно подбати про декілька важливих моментів — це технічне оснащення робочого місця, комфортні умови праці, зв’язок із колегами та зовнішнім світом, а також особиста мотивація й самодисципліна. У цій статті ми розповімо, як це реалізувати та залишатися продуктивним співробітником на віддаленці в здоровому глузді та з гарним настроєм. Час прочитання — 5 хвилин.
Зміст
Подбайте про технічне оснащення
Для продуктивної віддаленої праці важливо, щоб ваша домашня комп’ютерна техніка відповідала рівню виконуваних завдань. Наприклад, для роботи виключно з текстом підійде майже будь-який ноутбук, але якщо ви професійно працюєте з графікою або відео, без потужного ПК не обійтися.
Нарівні з гальмуючим комп’ютером звести з розуму здатний і повільний Інтернет. Вплинути на його швидкість може не тільки зміна тарифного плану в провайдера, а й правильно підібраний маршрутизатор. Якісний роутер забезпечить гарне Wi-Fi-покриття у всіх куточках вашої квартири.
Відмінним вибором стануть бездротові моделі мишки, клавіатури й навушників — працювати набагато зручніше, коли ви не плутаєтеся постійно в дротах.
Облаштуйте повноцінну робочу зону
Робота в піжамі на ліжку має право на існування, але висока продуктивність все ж досягається, коли умови максимально наближені до офісних. Це створює відчуття зміни обстановки — з розслабленої домашньої на сувору робочу.
У комфортної зони праці 4 складові:
- Стіл — його поверхня повинна бути досить великою, щоб вмістити комп’ютер і все необхідне, враховуючи чашку з кавою. Хороший вибір — столи з дерев’яною стільницею. Такий матеріал не тільки міцний і довговічний, але й гарантує приємні тактильні відчуття при зіткненні зі шкірою, на відміну, наприклад, від скла або металу.
- Крісло — при виборі орієнтуйтеся не на зовнішній вигляд, а на зручність. Адже вам доведеться проводити в ньому до 8 годин на день. Віддайте перевагу моделям із функцією регулювання спинки та поперековою опорою — у такому кріслі хребет знаходиться в правильному положенні, не виникає відчуття напруги.
- Системи зберігання — якщо ваша спеціалізація передбачає роботу не тільки з комп’ютерною технікою, а й із паперами, виділіть місце для їх зберігання. Дуже добре, якщо в столі є тумба з висувними ящиками. Якщо немає — встановіть стелажі або повісьте полиці. Так усі папки й канцтовари будуть на своїх місцях, і ви позбудетеся від завалів на стільниці.
- Світло — оптимальним для робочої зони вважається денне світло, яке надходить зліва або прямо, не дає тіней і відблисків. Якщо робота затягується до ночі, на допомогу приходять підвісні світильники або настільні лампи з м’яким світлом, яке наближене до денного.
Залишайтеся на зв’язку
Рішення багатьох задач в офісі спрощується та прискорюється можливістю прямої комунікації. Можна просто підійти до колеги й уточнити ваші моменти, обговорити короткострокові та довгострокові плани з начальством на зборах, згенерувати нові ідеї під час колективного брейнстормінгу та відразу ж почати втілювати їх у життя. У віддаленому режимі такого спілкування сильно не вистачає. Але на допомогу приходять месенджери та сервіси для відеоконференцій.
- Skype – підходить для текстового листування, безкоштовних групових дзвінків і для відеоконференцій за участю до 50 осіб.
- Zoom – безкоштовний тарифний план дозволяє спілкуватися протягом 40 хвилин і задіяти у відеоконференції до 100 учасників. При виборі платного тарифу тривалість сеансів зростає, з’являються додаткові опції.
- Facebook Messenger – для здійснення групового дзвінка достатньо активувати цю функцію у вашому робочому чаті. Кількість учасників — до 50 осіб.
- Viber – дозволяє здійснювати групові дзвінки, якщо в чаті не більше 5 осіб. Ви також можете підключати до вже існуючої бесіді один на один ще 3 людини.
Дотримуйтеся плану
Чітке планування дозволяє все тримати під контролем і нічого не упустити. З цією метою ви можете використовувати як паперовий варіант, так і довіритися технологіям.
У першому випадку хорошим вибором стануть спеціальні блокноти-планери або блокноти-мотиватори. Вони містять не тільки листи для записів, але також поради від експертів з організації часу та досягнення своїх цілей. Ніхто не відміняв і різнокольорові стікери, які вже не перше десятиліття служать відмінним способом зафіксувати важливу задачу, а потім нагадати про неї.
Якщо ви віддаєте перевагу технологічнішому підходу, зверніть увагу на спеціальні таск-менеджери.
Google Tasks — застосунок для створення списків, завдань і підзадач, з присвоєнням їм дати і часу виконання. Завдання, відмічені як виконані, викреслюються, але не зникають зі списку, і ви можете відстежувати вже зроблений обсяг роботи і майбутній.
Trello — сервіс, який підійде як для особистого планування, так і для командного використання. Відрізняється простим інтерфейсом і зручною системою «дощок» для прикріплення задач і їх поділу в міру виконання: «актуальні», «у роботі», «завершені». Якщо мова йде про групове використання програми, то кожен співробітник може вибрати завдання з «актуальних», привласнити його собі та перемістити на дошку «у роботі», а після виконання відправити до «завершених».
Ви можете створювати необхідну кількість дощок, розподіляючи завдання за днями, тижнями, місяцями. До кожної картки на дошці можна додавати фото й коментарі. Trello має зручну систему повідомлень, щоб не пропустити нічого важливого.
У робочій суєті не забувайте періодично робити перерви та обов’язково знайдіть час на повноцінний обід не перед монітором ПК і без читання пошти на смартфоні. Нехай ці 30–60 хвилин стануть періодом перезавантаження та поповнення енергії, щоб потім із новими силами приступити до справи.
Також за темою:
Фото взяті із сайтів: apk.support, 3dnews.ru, dribbble.com