Софт UA Статті

Як компанія АЛЛО відкрила одночасно “100 000 магазинів”

Как АЛЛО с помощью Wear Studio открыло одновременно 100 000 магазинов

Сьогодні ми представимо вашій увазі коротку перекладену статтю про історію створення застосунка доповненої реальності для магазину АЛЛО. З чим зіткнулася компанія Wear Studio та як вирішила проблеми які виникли – ви дізнаєтеся з цього матеріалу.

Скажемо пару слів про творця цього шедевра, Wear Studio. Компанія розробляє мобільні застосунки, а також рішення з технологіями доповненої та віртуальної реальності для платформ мобільних пристроїв (iOS, Android), точок доповненої реальності і VR-гарнітур. Вони працюють над тим, щоб впровадити AR та VR-технології у повсякденне життя.

І коротко про доповнену реальність. Доповнена реальність – це можливість побачити більше за рахунок доповнення звичного нам фізичного світу цифровим. Віртуальний світ накладається на реальний, тим самим розмиваючи межу між реальним й віртуальним. І те, що раніше ми вважали далекою й не досяжною науковою фантастикою, уже на порозі нашого дому. І напевно в найближчому доступному для огляду майбутньому ми вже не зможемо уявити собі життя без подібних технологій. Далі, як і обіцяли, переклад тексту з офіційної сторінки компанії Wear Studio.

Як АЛЛО відкрила одночасно «100 000 магазинів»

Коли ми зв’язалися з АЛЛО, щоб обговорити майбутній AR-застосунок (застосунок доповненої реальності) – Allo Virtual Shop, вони задали одне дуже дивне запитання: «А ви дивилися «Валеріан та місто тисячі планет» Люка Бессона?». Зізнатися, це досить несподіване запитання для серйозної зустрічі у форматі B2B.

І потім я згадав «Великий ринок», показаний у цьому фільмі. Гігантський, майже нескінченний торговий центр з іншого виміру з миттєвим доступом до мільярдів продуктів. І щоб потрапити в це віртуальне середовище, покупцям доводилося вдягати окуляри VR (віртуальної реальності). Уся концепція виглядала, як кінцева покупка у віртуальної реальності, про яку мріють усі споживачі. Створення AR-застосунка для маркетингових послуг, який нагадував би цей «Великий ринок», було завданням складним. Але ми все ж вирішили зробити це для АЛЛО, щоб мільйони клієнтів отримали можливість придбати незабутній досвід купівлі у віртуальному середовищі. І заодно зробити невелику революцію у світі AR, а чому б і ні?

Как АЛЛО с помощью Wear Studio открыло одновременно 100 000 магазинов

Яка ж була найскладніша задача АЛЛО?

ІТ-директор компанії АЛЛО Костянтин Авілов прокоментував питання які виникли та шляхи їх вирішення для компанії: «Головне завдання цього проекту полягало у тому, щоб надати нашим клієнтам доступ до усіх товарів компанії АЛЛО, частину яких ми не можемо продавати у реальних магазинах. Наша основна продукція – мобільні телефони, планшети, ноутбуки. А маючи в Україні величезний ринок незакритих потреб, ми змогли розширити асортимент продукції та продавати холодильники, пральні машини, телевізори й водонагрівальні котли онлайн. А також багато іншого. На жаль, ми не змогли б продемонструвати усі ці продукти у наших магазинах із площею у 100 квадратних метрів. І найкращим вирішенням цієї проблеми виявився віртуальний магазин. Ми прийняли рішення відкрити одразу «100 000 магазинів» одночасно й зробити покупки дійсно зручними для наших клієнтів».

«Будь-який магазин електронної комерції – це в основному величезна колекція фотографій з описом продуктів. І все. Але цього явно недостатньо для сучасного покупця, який вимагає більшого. Наш віртуальний магазин – це можливість побачити усі побутові прилади так, якщо б вони були реальними. Клієнти можуть перевірити, як ці прилади виглядають зовні та всередині. Схоже, ринку потрібні були такі інновації вже давно. І ми дуже раді бути лідерами на ринку з реалізації даної технології». 

Как АЛЛО с помощью Wear Studio открыло одновременно 100 000 магазиновНаснага? Нас надихнув Pokemon Go, своєю популярністю та простотою. Поодинокі роздрібні продавці вже продавали товари з використанням AR. Проте, нам вдалося створити виключно реалістичні 3D-моделі з максимальною кількістю деталей, і це виділило нас із загальної маси. Крім того, ще однією проблемою для нас була відсутність серйозного досвіду у користувачів. Більшість користувачів не є вундеркіндами й для них просто необхідні були прості рішення. Іншими словами, будь-який мобільний застосунок, створений сьогодні, навіть найінновацінніший, має бути інтуїтивно зрозумілим і навіть приємним для використання нашими клієнтами. Це зона їх комфорту. І ми впоралися з цим завданням».

Більш того, виявилося, що магазин віртуальної реальності – це можливість втілити в життя два основних принципи АЛЛО. Компанія ставить собі за мету надати клієнтам найширший вибір варіантів, а також швидку та зручну доставку продукції. Крім цього, АЛЛО прагне створити ефект «WOW» та індивідуальний підхід до клієнта.

Декілька слів про компанію АЛЛО

АЛЛО, яка була заснована у 1998 році, стала одним з найефективніших мультиканальних роздрібних торговців на українському ринку. І одним з найбільш пізнаваних магазинів побутової техніки завдяки яскравій стратегії бренду. Більш того, компанія є лідером у сфері Інтернет Речей та другою найбільшою роздрібною мережею інтернет-магазинів в Україні з річним доходом вище $100 млн за даними Forbes.

Більшість магазинів розташовані у популярних місцях міст, і їх немає сенсу кудись переміщати.

Доповнена реальність – це чарівне рішення для роздрібних продавців

Як будь-яка велика роздрібна мережа, АЛЛО зіткнулася з усіма поширеними проблемами для роздрібних торговців. Однак, згідно зі статтею, що вийшла у недавньому випуску журналу «Harvard Business Review», роздрібна торгівля у найближчі кілька років буде активно інвестувати у AR, тільки тому, що AR вирішує 3 основні проблеми роздрібних торговців:

Оптимізація торгових площ не є примхою, це необхідність для більшості сучасних підприємств. Як ви знаєте 2017 рік був найжорсткішим для сектора роздрібної торгівлі через рекордну кількість закриттів магазинів. Іншими словами, покупці показали, що вони хочуть, і будуть купувати в Інтернеті. Віртуальний простір може стати найефективнішим рішенням для роздрібних торговців у цьому сенсі.

Покращений рівень візуалізації. Будь-який AR-застосунок красномовніше, ніж десятки зображень і нудних написів поруч. Нам вдалося створити 3D-моделі пристроїв, відтворивши їх реалістичними на 100%.

Реклама за допомогою AR – ця стратегія носить назву «один постріл – одне влучення». Люди дуже емоційно реагують на такі речі, як анімація AR, і це найефективніший підхід до реклами продукції. Крім того, якщо ви вже користувалися створеним AR-застосунком, ви могли помітити, що на стінах висять банери. Деякі клієнти вважають, що це екрани телевізорів, інші відзначають, що це банери. Але це не змінює суті – це ненав’язлива реклама. І це працює.

І схоже, що співпраця між нашою компанією по розробці AR та АЛЛО призвела до того, що одним пострілом були вдало вражені усі 3 цілі.

Как АЛЛО с помощью Wear Studio открыло одновременно 100 000 магазинов

Нова ера доповненої реальності

Але найцікавіше, що цей AR-застосунок для АЛЛО ознаменував початок нової ери. Для підприємств це можливість вийти за рамки часу та простору й відкрити стільки магазинів, скільки вони можуть собі дозволити. Подумайте про це, завдяки необмеженому віртуальному середовищу, підприємства зможуть реалізувати стільки продукції, скільки клієнти зажадають у віртуальних магазинах.

Нескінченна кількість прилавків з продуктами та нескінченна кількість позицій. Небо, здається, буде межею для компанії, яка зробить ставку на розвиток застосунків доповненої реальності.

Розробка застосунків з доповненою реальністю вигідна для роздрібних торговців, тому що вони збільшують продажі (необмежений доступ до ваших товарів у будь-який час дня та ночі). Безсумнівно, що магазин віртуальної реальності – це відмінний інструмент для економії витрат: немає необхідності наймати співробітників, немає потреби платити орендну плату. Якщо ви відкриєте фізично реальний магазин, вам доведеться керувати його роботою цілодобово й без вихідних. Віртуальний магазин – це окремий вимір, який ПРАЦЮЄ, навіть коли ви спите. Звичайно, програмне забезпечення вимагає підтримки, але це більш доступно у порівнянні з фізичним обслуговуванням магазину. Формула проста:

Скорочення витрат + збільшення продажів = магазин віртуальної реальності.

Мені здається, що рай рітейлера може виглядати саме так. І не дивно, що останнім часом до магазинів із доповненою реальністю прийшов і великий бізнес. IKEA, TopShop, Timberland, L’Oreal, Lego, Starbucks, Gap конкурують один з одним, намагаючись знайти найбільш інноваційний та творчий засіб використання доповненої реальності для маркетингу.

У АЛЛО одразу побачили плюси такого вибору. Переміщення усіх цих холодильників та пральних машин у комфортабельні й затишні магазини завжди було складним процесом для компанії. Представити усю номенклатуру товару у традиційних магазинах неможливо, тому що вони обмежені простором. Але ось у магазині віртуальної реальності таких проблем немає і ви зможете продавати усі свої продукти. 

Как АЛЛО с помощью Wear Studio открыло одновременно 100 000 магазиновОтже, тепер у нас є застосунок доповненої реальності для покупок за допомогою iPhone, який служить «шлюзом» для магазину віртуальної реальності. Можна сказати, що це магазин у магазині. Сьогодні магазин налічує декілька десятків моделей, але їх кількість буде збільшуватися до декількох сотень або навіть тисяч з плином часу. У майбутньому асортимент цього віртуального магазину буде аналогічний асортименту найбільших гіпермаркетів. Цей віртуальний магазин буде служити складом фізичної продукції з одним явним розходженням: він буде таким же нескінченним, як сам Космос.

Миттєва доставка – це, ймовірно, єдине, що відсутнє у магазині віртуальної реальності АЛЛО. Проте, клієнти можуть клікати, платити й купувати продукти, що знаходяться у віртуальному застосунку. І через пару днів товари будуть доставлені до їх порога.

3D-візуалізація у реальному часі

Коли ми взялися за цю задачу, у нас не було взагалі ніяких напрацювань. Наприклад, Amazon створили свої 3D-моделі пристроїв із використанням фотограмметрії. Ми ж створили їх з нуля, з порожнього простору, й більш того, ми зробили їх ідентичними реальним моделям з точки зору розміру та зовнішнього вигляду. Можна сказати, що це 3D-візуалізація у реальному часі.

Украй важливо зберегти найдрібніші деталі, кольори й навіть подряпини на усіх моделях, представлених у магазині, щоб користувач не напружував свою уяву. Експериментуючи з матеріалами, текстурами й макетами, нам вдалося створити шалено реалістичні моделі, які в той же самий час не роблять цей застосунок дуже важким й не поворотним.

Зрозуміло, що клієнти стають усе більш вимогливими до інтернет-магазинів, і тому було важливо змусити їх «захотіти доторкнутися» до цих пристроїв. Зрештою, коли ви вибираєте пральну машину, ви розумієте, що вона буде у вашій квартирі не один рік. Вона повинна відповідати дизайну вашого інтер’єру, ну і врешті-решт вона повинна вам подобатися. І ви знаєте, що після AR-застосунків Ikeas та L’Oreal покупці встановили досить високі стандарти для покупок у застосунках із доповненою реальністю. Клієнти управляють ринком, а не навпаки. Ми даємо клієнтам те, чого вони хочуть – 3D візуалізацію у реальному часі. Візьміть, наприклад, пральну машину, у реальності, коли ви її замовите, це буде така ж пральна машинка, як й у застосунку, за винятком того, що в реальності ви зможете її помацати.

Как АЛЛО с помощью Wear Studio открыло одновременно 100 000 магазинов

Як ми це зробили?

ARKit був очевидним вибором, це найінноваційныше програмне забезпечення для створення доповненої реальності від Apple. Ця платформа революціонізувала увесь підхід до AR: вона зробила її більш доступною, простою у використанні та абсолютно логічною. Крім того, ARKit піднесла нам яскраві й дуже реалістичні 3D-моделі, які в усьому відповідають реальним моделям.

Але найголовніше, що даний AR-застосунок для купівлі був створений спільно з нашими покупцями, які стали найціннішим елементом у цьому процесі, і було дуже важливо вдосконалювати їх досвід у таких купівлях. Нагадаємо, що покупці досить скептично ставилися до електронної торгівлі на зорі цієї ери, але тепер, коли у них є доступ до фотографій із відгуками й описами продуктів, вони усе частіше вибирають інтернет-магазини. Інтернет-магазин – це те, що дає їм свободу купівлі у будь-який час із будь-якого місця. Завдяки цьому AR-застосунку для купівель ми позбавляємо клієнтів від гіркоти розчарування: «Коли я замовляв, він виглядав інакше».

Для клієнтів, які купують ТІЛЬКИ ТАК продукцію, перш за все, важлива довіра. З цим AR-застосунком роздрібний продавець може сказати щось на кшталт: «Ви не повірите, але ви можете вибрати продукти, яких ніколи не бачили у реальному світі. І коли вони будуть доставлені до вашого порогу, ви зрозумієте, що вони виглядають точно так само, як ви собі їх уявляли». Ось так бачення перетворюється у віру.

Ви може здивуєтеся, але багато людей люблять ходити по магазинах уночі. Але часто у них немає можливості купити той продукт, який хочуть, пізно ввечері. Тільки якщо вони не роблять покупки у магазині віртуальної реальності. Це ще одна з переваг інтернет-купівель.

Більш того, ми зробили цей AR-застосунок для купівель інтерактивним: покупці можуть дивитися на пилососи та ноутбуки під різними кутами. Вони можуть відкривати холодильники, щоб заглянути усередину й оцінити, чи достатньо місця для улюбленої піци. Взаємодія з віртуальними об’єктами – це ще одне «має бути» для електронної комерції, тому що покупці більше не хочуть бути пасивними споживачами.

Найважчий рік для традиційних магазинів

2017 рік був найважчим роком для традиційних магазинів. Згідно з інформацією CNN, це був рік із рекордною кількістю закриттів таких підприємств. Покупець показав, що він хоче й може придбати товар онлайн. Ось саме так Джефф Безос став найбагатшою людиною на планеті.

Магазини електронної торгівлі пропонують клієнтам ті ж речі, що й фізичні магазини, та ще трохи більше. Вони пропонують їм цей невловимий ефект «WOW», абсолютний комфорт (що може бути більш комфортним, ніж вибір продуктів із дому о 2 годині ночі?) І плюс, швидка доставка. Онлайн-покупці магазину АЛЛО не залишаться розчарованими. Тому що клієнти зможуть, нарешті, розглянути продукти, які вони купують з усіх ракурсів. Та будьте на 100% впевнені, що вони отримають саме той продукт, який вибрали на сайті.

Як ми допомогли найбільшому роздрібному продавцю пристрої відкрити 100 000 магазинів? Ми створили тільки один, але цей один – магазин віртуальної реальності. Він існує у паралельному вимірі, та його ви можете відвідати у будь-який зручний для вас час з будь-якої точки світу. І ми у Wear Studio дуже раді бути частиною еволюції електронної комерції та надати покупцеві найбільш зручний і персоналізований досвід купівель, який тільки можна собі уявити.

Джерело: Wear-studio

Рейтинг статті: 3.0
5 3 4

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано